Sucurile naturale se ingramadesc pe rafturi

Sucurile naturale se ingramadesc pe rafturi

Competitia este amplificata de apetitul crescut pentru produse sanatoase.

Spune-mi ce suc bei dimineata ca sa-ti spun din ce categorie sociala esti. Proverbul devenit deja celebru in strainatate incepe sa se aplice si la noi, mai ales ca diversitatea de sucuri naturale din raftu-rile magazinelor nu lasa pe nimeni fara optiune.

In paralel cu dezvoltarea preferintelor romanilor pentru produsele bogate in vitamine, extinderea lanturilor moderne de retail i-a determinat pe importatori sa fie mai flexibili in alegerea marcilor destinate clientilor de la noi.

Conform companiei de cercetare Canadean, piata de sucuri naturale din Romania a inregistrat o dezvoltare puternica in ultimii ani, prin cresterea sustinuta a consumului: ·50% in 2004 si ·11a in 2005, fata de anii precedenti. Cireasa de pe tort - pentru 2006, estimarile indica o crestere de 20% a segmentului, deopotriva spre bucuria producatorilor si a comerciantilor.

In paralel cu dezvoltarea segmentului "juice", o crestere sustinuta a cunoscut-o in ultimii ani piata de necta-ruri: ·30% in 2004 si dublare in 2005 fata de nivelul atins cu doi ani mai devreme.

Competitie si pe ambalaje Batalia se da acum chiar pe mate-rialul din care este produs ambalajul sucului. Pe o piata dominata de Tetra Pak si ambalaj PET, acesta din urma fiind preferat cu precadere de marile lanturi de magazine, compania Carlsrom Beverages, care a adus in Romania marca Granini, a mizat pe "aroma safe".

Shakar Shaine, directorul general al URBB, - compania care detine Carls-rom Beverages - admite ca este nevoit sa educe piata romaneasca pentru ambajalul format din trei straturi de PET, insa estimeaza ca, pe termen lung, consumatorii vor prefera  mai degraba produsele al caror continut e vizibil.

Shaine estimeaza triplarea vanza-rilor in acest an pentru sucurile Gra-nini, pana la un numar de 10,5 milioane de sticle, ceea ce este echivalent cu o cota de piata de 5%.

Reguli Reclama detaliaza continutul Potrivit Codului de reglementare a continutului audiovizual adoptat de CNA, publicitatea la sucuri si bauturi racoritoare destinate copiilor va trebui sa mentioneze procentul de concentrat natural si folosirea exclusiva a aromelor de fructe si legume la fabricarea alimentelor.

Reglementarea va intra in vigoare la 1 ianuarie 2008. Conform unei cercetari MEMRB, in 2006, piata de necarbonatate a fost impartita in 79% still drinks si 21% juice&nectars.

Ne puteți urmări și pe Google News