SERVICE PERSONAL: Oprirea motorului in timpul mersului (II)

SERVICE PERSONAL: Oprirea motorului in timpul mersului (II)

Va raspunde Cristian George Pop, inginer.

Care sunt cauzele opririi motorului in timpul mersului? Sistemul de alimentare poate determina oprirea motorului in cazul defectiunilor localizate la pompa de combustibil. Situatia cu remediere rapida si usoara ar fi arderea sigurantei de protectie a pompei (de obicei, in partea stanga-fata a habitaclului sau in compartimentul motor se afla blocul de relee si sigurante, iar capacul acestuia are, de regula, marcata pozitia si functia fiecarui element, fara a fi necesara schema electrica).

Releul de comanda al pompei poate fi scurtcircuitat, intrerupt si nu primeste comanda de la unitatea electronica dedicata (fie calculatorul motorului, fie computerul pompei de combustibil, in cazul modelelor mai noi). Impuritatile patrunse in carburant pot bloca pompa, rulajul cu o cantitate insuficienta de combustibil o poate dezamorsa, iar defectiunile de natura electrica (infasurare intrerupta sau scurtcircuitata) o pot scoate din functiune. Mai rar, corpul pompei isi pierde etanseitatea, iar motorul manifesta prima data o pierdere de putere, iar apoi, mai ales in viraje, se poate opri.

In cazul sistemului de aprindere ar fi indicat sa verifici mai intai bujiile si fisele acestora, abia apoi bobina (bobinele) de inductie. Verificarea circuitelor electrice de alimentare si comanda ale bobinei se poate face doar intr-un atelier specializat, care are in dotare schemele electrice, precum si testerul necesar. Partea electronica a sistemului de aprindere nu mai apare ca un modul distinct, ci este integrata in calculatorul motorului.

Defectiunile sistemului de aprindere isi anunta prezenta prin „smucituri” si intreruperi ivite in timpul functionarii motorului. Oprirea acestuia apare ulterior.

Ne puteți urmări și pe Google News