Guvernul PeNaL nu mai vrea şpagă

Guvernul PeNaL nu mai vrea şpagă

Cercetat de procurorii DNA, ministrul justiţiei, Tudor Chiuariu, a lansat ieri o amplă campanie anticorupţie.

Onouă campanie anticorupţie, intitulată „Fără şpagă“, va fi derulată anul acesta, la nivel naţional, de două organizaţii nonguvernamentale în colaborare cu Ministerul Justiţiei. Campania a fost lansată, ieri, chiar de ministrul justiţiei, Tudor Chiuariu, unul dintre cei doi membri ai actualului cabinet Tăriceanu cercetaţi de procurori pentru fapte de corupţie. Acesta a evitat să vorbească despre situaţia politicienilor cu dosare la DNA (cazul său ori al colegilor de cabinet Decebal Traian Remeş şi Paul Pă- curaru), preferând să dezvolte teoria „micii şpăgi“. Marea corupţie, combătută discret „Acest reflex, moştenit de la vechiul regim comunist, de a ne rezolva problemele trebuie să înceteze. Încercă m să descurajăm această practică acolo unde ea este cea mai răspândită, în sectoarele cele mai vulnerabile: administraţia locală, poliţie, sănătate, educaţie“, a afirmat Chiuariu. El a adăugat că românii trebuie să înţeleagă faptul că „şpaga nu este un drept al funcţionarului public“ şi că, „de fiecare dată când dau şpagă, ei sărăcesc, iar cei de la ghişeu se îmbogăţesc“. „Asaltat“ de jurnalişti, ministrul justiţiei s-a mulţumit să expedieze rapid scandalurile în care sunt implicaţi politicieni.   „Nu anchetele de la televizor vor conduce la condamnări. Instituţiile statului trebuie lăsate să-şi facă treaba discret şi eficient. Altfel, se va crea impresia că totul nu e altceva decât o răfuială politică“, a spus Chiuariu. Întrebat dacă mai este credibilă această campanie în contextul scandalului „Palincă şi caltaboş“, acesta a evitat să dea un răspuns. Campanie de 1.600.000 € Campania „Fără şpagă“ - a şasea din seria celor derulate, pe aceeaşi temă, în ultimii patru ani - este realizată de Transparency International, Fundaţia Concept şi agenţia de publicitate CAP. Ea constă în difuzarea de spoturi radio şi TV, de publicitate în ziare, dar şi în întâlniri cu oamenii, în 17 oraşe din ţară. Costurile campaniei se ridică la 1,6 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri PHARE

Ne puteți urmări și pe Google News