Localităţile ţărilor occidentale au un nou obiectiv: să figureze pe cartonul celebrului joc.
Aşezată în inima regiunii Quercy Blanc, la sud-vest de Cahors (sud-vestul Franţei), mica localitate Montcuq, cu 1.400 de locuitori, ar putea, graţie zelului navigatorilor internet, să înlocuiască extrem de invidiata Stradă a Păcii (Rue de la Paix) în noua ediţie franceză a jocului Monopoly, relatează AFP.
De pe 13 septembrie, când grupul Hasbro, editorul celebrului joc de societate, a lansat un concurs (care se închide azi) pentru înlocuirea numelor străzilor Parisului cu nume de oraşe în 22 de căsuţe, Montcuq s-a plasat lejer în fruntea preferinţelor.
Până acum, Montcuq are 56.412 voturi, contra 33.150 pentru Dunkerque şi 27.726 pentru Perpignan. Primarul localităţii, Daniel Maury, în vârstă de 61 de ani, s-a felicitat pentru nesperata intrare în centrul atenţiei naţionale, care a adus deja un aflux de turişti în orăşel. Partea neplăcută este că se fură constant plăcuţele indicatoare cu numele „Montcuq“.
Pentru combaterea acestui fenomen, autorităţile au pus în vânzare plăcuţe speciale, disponibile în două mărimi, dar deoarece colecţionarii înrăiţi doresc doar „originalele“, primăria a decis ca, temporar, să nu mai înlocuiască plăcuţele furate. Localnicii nu sunt deranjaţi de situaţie.
„Dacă aceasta poate să atragă lumea, este cu atât mai bine“, declară patronul „Cafenelei Centrale“, Christian Aderio. Notorietatea Montcuq a determinat de asemenea creşterea preţului terenurilor şi caselor din localitate. Publicitate gratuită Hasbro a avut iniţiative similare şi în alte ţări europene, precum Germania. În cadrul concursului încheiat la 18 septembrie, oraşul câştigător a fost Saarbrücken. Cu prilejul anunţului, în curtea castelului omonim din acest oraş a fost expus un uriaş joc Monopoly.
Multe localităţi se angajează în competiţii acerbe pentru a figura în ediţiile speciale de Monopoly, în primul rând pentru publicitatea inerentă şi de durată pe care o conferă o astfel de postură.