Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a revenit la vechi clienţi după ce jumătate din licitaţii au ajuns în instanţă.
În prag de iarnă, oficialii de la drumuri s-au văzut nevoiţi să încheie contracte pe o perioadă determinată pentru deszăpezirea şoselelor. Procedeul ales, mai puţin transparent, negociere fără publicarea unui anunţ prealabil, a fost justificat de necesitatea semnării unor contracte înainte de prima ninsoare serioasă. „Sunt firme de apartament care ne-au contestat caietele de sarcini, astfel că avem judeţe unde nu am reuşit să parafăm contractele“, a declarat, miercuri, Ludovic Orban, şeful de la Transporturi.
Spre exemplu, la Iaşi, potrivit directorului regionalei Dorina Tiron, contractele de întreţinere multianuală au putut fi semnate doar pe patru din cele nouă loturi, deoarece pe celelalte licitaţia a fost blocată de războiul contestaţiilor dintre firmele oamenilor de afaceri Costel Căşuneanu şi Dorinel Umbrărescu.
Până se va pronunţa Curtea de Apel, la începutul anului viitor, zăpada de pe drumurile naţionale din Bacău, Botoşani, Bârlad, Focşani şi Iaşi va fi curăţată tot de firma lui Umbrărescu, UMB Spedition, care a asigurat deszăpezirea şi anul trecut.
În Capitală, regionala îşi pune la bătaie propriile utilaje Dacă la Iaşi, serviciile au fost atribuite până la intrarea în vigoare a noilor contracte de servicii pe patru ani, la Timişoara, ele au fost încheiate pe toată perioada iernii, noiembrie 2008-martie 2009.
Valoarea acestora se ridică la aproximativ 20 de milioane de lei, potrivit Nicoletei Pordea, director adjunct al regionalei. Până la finalul anului, oficialii din Banat se aşteaptă să parafeze primele trei contracte de întreţinere multianuală.
Doar Direcţia Regională Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti a hotărât să intervină cu utilaje proprii pentru eliberarea carosabilului în caz de ninsoare. Asta, deşi Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a hotărât reluarea procedurii de licitaţie pe secţia Bucureşti Nord în urma contestaţiei depuse de Euroconstruct Trading, firma lui Dan Beşciu. Acest lot a fost iniţial câştigat de Pa&Co, pentru 176,6 milioane de lei. Potrivit directoarei DRDP Bucureşti, Magdalena Grigore, contractul de întreţinere multianuală pe acest sector va fi semnat cel mai probabil la finalul lunii ianuarie. Singurele regionale unde licitaţiile pentru multianuale s-au desfăşurat fără probleme sunt Cluj, Constanţa şi Craiova. LICITAŢII RESTRÂNSE Pe autostradă plugul intră până la Crăciun
Serviciile de deszăpezire pe cele două autostrăzi care leagă Bucureştiul de Piteşti şi Constanţa vor fi asigurate până de Crăciun de asocierea dintre Pa&Co şi Romprest. Compania de Autostrăzi a semnat în această săptămână contractul cu cele două firme în condiţiile în care Romprest a contestat caietul de sarcini pentru serviciile de deszăpezire. Noul termen de depunere a ofertelor expiră astăzi. Pentru cele 30 de zile, cele două firme vor încasa zilnic aproximativ 25.000 de euro.