Germania, principalul partener comercial al României

Germania, principalul partener comercial al României

Ţara landurilor ocupă locul doi în topul investiţiilor străine în ţara noastră.

În România activează peste 14.000 de societăţi germane, cu un total al investiţiilor directe de 1,75 miliarde euro la finele anului trecut, respectiv 24% din totalul investiţiilor străine, plasând Germania pe locul doi în această privinţă, după Austria.

Domeniile în care au fost efectuate cele mai semnificative investiţii germane sunt industria, comerţul cu ridicata, comerţul cu amănuntul, cercetarea şi dezvoltarea, transporturile şi agricultura. De asemenea, companiile germane au aplicat în România experienţă din sectorul energetic, protecţia mediului şi managementul apei. Zona geografică preferată de firmele nemţeşti este vestul ţării, în special judeţele Timişoara şi Arad.

Importuri de 8 miliarde de euro

Ne puteți urmări și pe Google News

Relaţiile comerciale dintre România şi Germania au traversat o fază lungă de expansiune în ultimii ani, ceea ce a făcut ca, în prezent, Germania să fie cel mai important partener comercial al României. Analiştii apreciază că schimburile comerciale reciproce se află într-o continuă creştere.

La nivelul anului trecut, volumul total al schimburilor comerciale între cele două ţări s-a ridicat la 14 miliarde de euro. Exportul a atins valoarea de şase miliarde euro, iar importul, de opt miliarde euro. Prin urmare, peste 17% din volumul schimburilor comerciale ale României s-au desfăşurat în Germania, la nivelul anului trecut, pondere care se păstrează şi la nivelul primului semestru al acestui an, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).

De la un an la altul, volumul schimburilor comerciale s-a majorat cu 30%, iar în acest an, ritmul de creştere se estimează că va fi acelaşi, potrivit unor declaraţii recente ale ambasadorului României la Berlin, Bogdan Mazuru. Deficitul comercial dintre cele două ţări a fost de 21% la nivelul primului semestru al anului 2008, în mare parte din cauza importurilor masive de autoturisme şi alte vehicule pentru transportul persoanelor.

Nume grele

O reţetă de succes în România a unui investitor străin este activitatea celei mai mari companii de utilităţi din Germania, E.ON, care a cumpărat în 2005, distribuţia de gaze din nordul ţării, respectiv fostul Distrigaz Nord, prin subsidiara sa E.ON Ruhrgas. De asemenea, E.ON Energie a achiziţionat, în acelaşi an, Electrica Oltenia. Recent, cele două companii, E.ON Gaz Romania şi E.ON Moldova, au anun- ţat că vor să fuzioneze, ceea ce ar aduce pe piaţa energetică românească cea mai mare companie care oferă servicii integrate de utilităţi.

De asemenea, firme importante precum Metro şi Kaufland, au găsit în România o sursă de profit sigur. Acestor branduri se adaugă altele de renume mondial, precum Continental Automotive Products, companie specializată în fabricarea anvelopelor, Holcim, fabricant de ciment, TMK Reşiţa, care activează în domeniul producţ iei de metale feroase, Schaeffler, producător de motoare, piese şi accesorii pentru vehicule, Agri Concept Europe, specializat pe managementul holdingului, precum şi Rewe Projectentwicklung, dezvoltator imobiliar.