Noul Q7 - campionul la start

Noul Q7 - campionul la start

Ultimul model te îmbie cu cel mai puternic propulsor din gama constructorului german.

Dacă o vezi pe şosea, nu te poţi gândi la prea multe. E un soi de maşină, amintind de o orcă... E mare. Foarte mare. Cum ar putea un autoturism care seamănă cu o balenă să fie rapid şi agil, să se strecoare pe străzi mereu în reparaţie, să fugă de sub priviri într-o clipită? Dar germanii pot. Ei pot de fiecare dată când vine vorba de industria auto. Dacă mai era nevoie să îşi adjudece încă o victorie şi să demonstreze că şi un „monstru“ uriaş înregistrează recorduri de viteză, Audi a lansat la Geneva noul model Q7. Nepot de monopost Schimbarea nu constă în mici retuşuri „estetice“. Ultima generaţie se mândreşte cu echiparea, în premieră, a unui SUV cu un motor diesel V12 de 6 litri. El a căzut în sarcina aceleiaşi echipe care a realizat şi propulsoarele RS4, RS6 şi R8, cel mai bun certificat de garanţie pe care constructorul putea să-l dea. Primul model care s-a bucurat de motorul V12 de 6 litri a fost concept-carul R8 TDI, prezentat la începutul acestui an, care a fost testat cu succes la Le Mans. Confirmarea performanţelor a dus la producerea lui în sistem de serie, fără a-i ştirbi din calităţile unui bolid. Astfel, noul Q7 are toate şansele să devină cel mai rapid SUV diesel.

Cu cei 500 de cai-putere, ultimul produs Audi ajunge de la 0 la 100 de kilometri în 5,5 secunde. Şi asta, în pofida celor 2,6 tone pe care trebuie să le ducă în spate. Silueta i-a fost ajustată cu ajutorul şasiului sportiv şi al caroseriei din aluminiu. În plus, off-roaderul german nu e foarte pretenţios şi se adaptează drumurilor noastre „accidentate“ - are suspensie dublă pe axa faţă şi amortizoare adaptive pneumatice şi absorbitoare de şocuri controlate electronic, care diminuează „balansul“ automobilului. Consum economic Cuplu motorului - de 1.000 Nm - e mai cu seamă comun maşinilor sportive decât unui SUV aparent greoi. Ceea ce surprinde este şi consumul mediu anunţat de producător - 11,9 litri la 100 de kilometri -, mai economic decât cel afişat de Cadillac SRX sau Porsche Cayenne. Capacitatea de decelerare este direct proporţională cu forţa motorului şi are la bază sistemul de frânare realizat din ceramică şi fibre de carbon.

Varianta coastline prezentată la Geneva completează oferta noului Audi Q7 cu dotări interioare de lux. Pasagerii beneficiază de scaune sport, îmbrăcate în piele Verano, încălzite printr-un program autoreglabil, în funcţie de temperatura exterioară pe care o indică computerul de bord. Habitaclul creează o senzaţie primitoare datorită sistemului de iluminare ambientală, iar designul consolei centrale a fost şi el îmbunătăţit.

Ne puteți urmări și pe Google News