Rugăciunile Papei Benedict al XVI-lea par să nu poată salva cel mai mare operator italian de la dezastru.
Alitalia este oficial în faliment, scrie AFP citând surse apropiate situaţiei, după ce consorţiul italian CAI, condus de omul de afaceri Roberto Colaninno, şi-a retras oferta de preluare în valoare de circa 1 miliard de euro. Aproximativ 200 de sindicalişti, piloţi şi însoţitori de zbor, au protestat ieri la Roma împotriva planului de salvare propus de CAI, în condiţiile în care guvernul şi investitorii încercau o ultimă negociere cu cele nouă sindicate Alitalia. Conform strategiei întocmite de CAI, diviziile rentabile deţinute de Alitalia urmau să fuzioneze cu Air One, al doilea mare operator aerian italian. Noua companie ar fi avut circa 12.500 de angajaţi, dintre care 1.500 de piloţi, 3.300 de însoţitori de zbor şi 7.650 de tehnicieni, muncitori şi personal administrativ, anunţă agenţia italiană ANSA. Datoriagigant a operatorului italian, în valoare de peste 1 miliard de euro, ar fi fost transferată către o nouă companie care urma să intre apoi în lichidare. Omul de afaceri Roberto Colaninno a declarat înainte de negocierile de ieri cu sindicaliştii că este dispus să cedeze către angajaţi circa 7% din profitul obţinut de noua companie în următorii doi ani. Planul de salvare al Alitalia presupunea şi prelungirea programului de muncă şi desfiinţarea a circa 3.250 de locuri de muncă, anunţă Reuters.
Operatorul aerian italian, la care statul deţine aproximativ jumătate din acţiuni, nu a mai înregistrat profit de aproape o decadă şi pierde zilnic circa 2,1 milioane de euro. Compania funcţionează sub administrarea unui comisar pentru faliment şi va intra în proces de lichidare.
1,2 miliarde de euro însumează datoriile totale ale Alitalia