Fără motoare pe timp de noapte, în Capitală

Fără motoare pe timp de noapte, în Capitală

Primăria nu mai vrea să audă zgomot de motociclete după ora 23.00. Motocicliştii se consideră discriminaţi şi ameninţă cu marşuri de protest.

Motocicliştii ar putea să nu mai aibă dreptul să circule pe străzile Bucureştiului, pe timpul nopţii, în intervalul orar 23.00-5.00. Măsura, propusă de Primăria Capitalei şi Poliţia Rutieră, urmează să fie dezbătută în curând de reprezentanţii Consiliului General al Primăriei Bucureşti şi face parte din planul de reducere a zgomotului ambiental din Capitală. Intenţia a fost dezvăluită de viceprimarul Robert Ionescu, joi seară, în cursul unei acţiuni comune a primăriei şi Poliţiei Rutiere de verificare a nivelului de zgomot cauzat de vehiculele din oraş. „Nicăieri în Europa nu se face aşa ceva“

Anunţul a provocat deja reacţii în rândul motocicliştilor, care ameninţă cu proteste stradale, considerând că e vorba de o măsură discriminatorie. „De ce nu interzic şi maşinile? Mi se pare absurd să interzici direct o anumită categorie de vehicule. Nicăieri în Europa nu se face aşa ceva. Dimpotrivă, europenii încurajează vehiculele mici, de tip motociclete, scutere sau mopeduri, care poluează mai puţin şi reduc problema parcărilor“, a declarat Filip Pitaru, şeful Asociaţiei Motocicliştilor din România. El arată că cele 10.000-15.000 de motociclete din Capitală reprezintă un număr insignifiant faţă de cele peste un milion de maşini, care sunt principala sursă de poluare fonică. Controale în fiecare noapte

De cealaltă parte, poliţiştii spun că foarte mulţi cetăţeni se plâng că somnul le este tulburat de zgomotele puternice venite de la motoare sau de la maşinile tunate, care fac adevărate curse de raliuri pe străzile bucureştene, în timpul nopţii. „Ar trebui ca poliţia să-şi facă datoria cum trebuie şi să trimită echipaje pe teren, care să-i amendeze pe cei care încalcă legea. Cu asta suntem perfect de acord, însă nu trebuie să-i băgăm pe toţi în aceeaşi oală“, a mai spus Pitaru.

Începând din această săptămână, acţiunile de verificare a nivelului de zgomot se vor derula în fiecare noapte şi vor fi realizate de câte trei echipaje compuse din agenţi ai Poliţiei Rutiere şi specialişti ai primăriei, autorizaţi să folosească sonometre omologate.   Deocamdată nu există însă o reglementare clară, care să stabilească nivelul maxim admis de decibeli pentru vehicule. Poliţiştii pot amenda doar şoferii sau motocicliştii care modifică însă caracteristicile tehnice ale vehiculelor. „Există şi motociclete care au în cartea tehnică niveluri de peste 100 de decibeli şi nu avem ce le face. La motociclete nu sunt standarde generale ca la maşini, adică să iasă din fabrică cu o limită maximă de decibeli“, a admis Sorin Năstasă, şeful Serviciului de Management al Zgomotului din cadrul Primăriei Capitalei.

Concret, poliţiştii confruntă nivelul de decibeli inclus în cartea vehiculului şi verifică cu sonometrul dacă acesta este depăşit. În acest caz, poliţia aplică o amendă de 100 de lei, plătibilă în 48 de ore, şi reţine certificatul de înmatriculare al vehiculului. Şoferul este obligat să readucă vehiculul la caracteristicile iniţiale şi apoi să efectueze o verificare tehnică la Registrul Auto Român, altfel neavând dreptul să circule.

ATV-urile, interzise de tot

Consilierii primăriei vor mai discuta, până cel târziu la 1 septembrie, interzicerea totală a accesului pentru vehiculele de tip ATV (all-terrain vehicle) pe străzile din Bucureşti. Măsura are foarte multe şanse să intre în vigoare din octombrie. „Aceste vehicule off-road sunt destinate drumurilor accidentate, de munte, şi nu au ce căuta pe străzile Bucureştiului“, a declarat viceprimarul Robert Ionescu. STRĂZI CU ZGOMOT

Magheru, bulevardul decibelilor Cele mai zgomotoase artere ale Bucureştiului sunt Magheru, Ghencea, Regina Elisabeta, Ferdinand şi Titulescu, unde staţiile fixe de monitorizare a zgomotului înregistrează zilnic depăşiri ale nivelurilor optime. La orele de vârf, vacarmul stradal, cauzat în principal de trafic, poate atinge şi 80 de decibeli, în condiţiile în care nivelul suportabil este de circa 60 de decibeli. Cei mai puţin stresaţi de zgomot sunt locuitorii din Drumul Taberei.

Ne puteți urmări și pe Google News