Ce planuri au braşovenii cu cele 306 milioane de lei

Ce planuri au braşovenii cu cele 306 milioane de lei

Construirea şoselei de centură, modernizarea străzilor, un patinoar olimpic şi reabilitarea Teatrului Dramatic sunt cele mai importante proiecte ale municipalităţii.

Anul acesta, municipalitatea braşoveană estimează că va avea la dispoziţie un buget egal cu veniturile obţinute anul trecut din impozite şi taxe locale, fiind vorba despre aproximativ 306 milioane de lei.

Deşi proiectul de buget nu a fost încă finalizat şi suspus dezbaterii în consiliul local, se ştie deja că o mare parte din bani va fi direcţionată anul acesta către asfaltarea şi reabilitarea străzilor, extinderea reţelei de utilităţi şi către lucrări de modernizare a unor obiective culturale şi de agrement. Calea Bucureşti va fi lărgită Unul dintre cele mai importante proiecte legate de infrastructură se referă la construirea celui de-al doilea segment al şoselei ocolitoare a Braşovului, ce va avea patru benzi şi o lungime de 6,56 kilometri.  Centura va face legătura între DN 11 şi DN 13, iar investiţia totală este estimată la 13,5 milioane de euro. Pe de altă parte, pasajul de la Fartec va fi lărgit cu două benzi pe fiecare sens, în timp ce pasajul de cale ferată spre Feldioara şi cel de pe strada Zizinului vor fi reparate şi modernizate. Din primăvară, Calea Bucureşti, una dintre principalele artere din Braşov, va fi lărgită cu o bandă de circulaţie.   Sectorul de drum vizat este cel situat între intersecţia cu Strada Poienelor şi Spitalul Judeţean. În plus, pe artera respectivă va fi schimbat sistemul de iluminat public. Sens giratoriu şi străzi cu sens unic Pentru fluidizarea traficului auto din Braşov, municipalitatea intenţionează să transforme Centrul Civic într-un sens giratoriu uriaş.

Astfel, străzile 15 Noiembrie, Toamnei şi Mihail Kogălniceanu vor avea sens unic, circulaţia desfăşurându-se dinspre Calea Bucureşti. Pe de altă parte, şi străzile Lungă, Constantin Brâncoveanu, Vasile Alecsandri, Al.I. Cuza, Avram Iancu şi Piaţa Unirii se vor transforma în minişantiere. Asta pentru că primăria intenţionează să schimbe covorul asfaltic, să îngroape reţelele aeriene şi să le modernizeze pe cele îngropate.

În anumite zone va fi schimbat şi sistemul de iluminat public. De asemenea, va continua proiectul BERD pentru asfaltare şi reabilitare străzi şi trotuare, în valoare de 15 milioane euro, la care se vor adăuga şi fonduri de la bugetul local. Sediu nou pentru Filarmonică Pe lângă investiţiile în infrastructură, Primăria Braşov va aloca fonduri şi pentru lucrări de modernizare în alte domenii. Astfel, anul acesta vor fi demarate lucrările de modernizare a Stadionului Municipal. În plus, va începe şi amenajarea unui complex sportiv modern, ce va costa în jur de 10 milioane de euro şi va cuprinde Sala Sporturilor şi bazinul de înot, ce vor fi modernizate, şi un patinoar olimpic, a cărui construcţie va fi demarată anul acesta.

Şi clădirea Teatrului Dramatic se află pe lista obiectivelor ce vor fi reabilitate, în timp ce în clădirea fostului cinematograf Patria va fi construit noul sediu al Filarmonicii. Şi, nu în ultimul rând, municipalitatea promite că vor fi alocate fonduri şi pentru modernizarea tuturor creşelor şi grădiniţelor din oraş, dar şi pentru construirea unora noi. „Cât mai multe locuinţe“ Dacă municipalitatea şi-a creionat deja priorităţile pentru anul acesta, asta nu înseamnă că ele şi coincid cu cele ale braşovenilor. „Ar trebui să aloce bani pentru construirea a cât mai multor locuinţe pentru familiile tinere cu venituri mici şi medii“, consideră Ionuţ Popescu, un inginer în vârstă de 31 de ani. Nici problema locurilor de joacă nu este de neglijat. „Vrem să se amenajeze locuri de joacă şi în cartiere şi să se construiască creşe şi grădiniţe, că acum sunt foarte puţine şi aglomerate“, spune, nemulţumită, Daniela Popa.

DIN MARTIE Tren cu vagoane de epocă de la Braşov la Râşnov Din primăvara acestui an, turiştii care vor vizita Braşovul vor putea călători până la Râşnov cu un tren de epocă. Astfel, în vederea exploatării potenţialului turistic al zonei Râşnov-Bran, consiliul judeţean a făcut rost de o locomotivă cu aburi, de tip Pacific, din secolul al XIX-lea. „Am finalizat demersurile la Ministerul Transporturilor şi ni s-a pus la dispoziţie o locomotivă de patrimoniu, care va trage trei-patru vagoane de tip Pullman“, explică Aristotel Căncescu, preşedintele consiliului judeţean. Prima călătorie a trenului de epocă ar trebui să aibă loc la sfârşitul lunii februarie. „Trenuleţul va pleca din Gara Centrală sau din Bartolomeu, nu ne-am decis încă asupra staţiei, şi va merge până la Râşnov, unde vom reamenaja staţia“, adaugă Căncescu. Mocăniţă până la Bran Pe de altă parte, autorităţile judeţene intenţionează să prelungească traseul până la Bran, în acest sens fiind cumpărate două locomotive şi patru vagoane de epocă. Însă autorităţile trebuie să pună la punct şi infrastructura, deoarece între Bran şi Râşnov nu există cale ferată, aceasta urmând a fi amenajată de-a lungul drumului naţional, existând şi un studiu de prefezabilitate al CFR în acest sens. „Este vorba despre un traseu turistic de 11 până la 13 kilometri, care urmează să fie parcurs de o mocăniţă cu vagoane vechi de peste o sută de ani. Dorim să facem minimum trei gări. După calculele noastre, această investiţ ie se va amortiza rapid, în maximum doi ani“, susţine Aristotel Căncescu. (Ovidiu Eftimie)

Ne puteți urmări și pe Google News