Promoţii înşelătoare la reîncărcarea cartelelor

Promoţii înşelătoare la reîncărcarea cartelelor

O tânără din Satu-Mare reclamă că a fost indusă în eroare de compania de telefonie Orange, care nu i-a dat bonusul promis pentru cartela pre-pay.

Lavinia Ardelean a primit la sfârşitul anului trecut un mesaj pe cartela Orange a telefonului mobil. Avea posibilitatea să primească cinci euro bonus în intervalul 17.11.08-21.11.08 dacă încărca telefonul cu cinci euro în perioada 10.11.08-16.11.08.

A cumpărat rapid o cartelă şi a reîncărcat, însă nu a beneficiat de bonus pentru că ar fi trebuit să se înscrie mai întâi în promoţie şi apoi să reîncarce telefonul, ea făcând exact invers. Lavinia afirmă că aceste detalii nu au fost explicate în mesaj.   „Sora mea a primit bonusul, eu nu”

„Mesajul care oferea bonusul de cinci euro l-am primit atât eu, cât şi sora mea. Ni s-a părut super să primim credit dublu pentru aceeaşi sumă de bani, aşa că am fugit la supermarketul de vizavi să ne luăm cartele reîncărcabile şi am încărcat rapid. În mesaj era specificat faptul că dacă doreşti să participi la promoţie trebuie să trimiţi un mesaj scris cu textul „Da” la 321”, povesteşte Lavinia Ardelean, reclamaţia ei apărând iniţial pe site-ul „noidecidem.ro”.

A doua zi, tânăra a sunat la Orange ca să întrebe ce să facă pentru a primi creditul: „Ni s-a spus să trimitem acel mesaj la 321 şi vom primi bonusul”. După ce a trecut data limită până când trebuia primit bonusul, au revenit cu telefoanele. „Sora mea a sunat la Orange şi în cele din urmă a primit bonusul. Eu nu. Am sunat din nou la ei să aflu de ce nu am primit şi eu. Am aşteptat zece minute ca să-mi răspundă cineva pentru că «în acest moment toţi angajaţii noştri sunt ocupaţi». Mi-a răspuns un băiat care după lungi verificări şi, după multe minute în care mi-a spus să aştept, mi-a explicat că sora mea a primit bonusul dintr-o eroare cauzată de suprasolicitare, şi că nici eu, nici ea nu am fi îndreptăţite să-l primim deoarece ne-am reîncărcat contul înainte să ne înscriem în promoţie”, povesteşte tânăra.

Ea susţine că oferta nu specifică întâi că trebuie să te înscrii în promoţie şi pe urmă reîncarci contul şi se întreabă de ce angajatul Orange nu i-a precizat acest lucru. „Nu a fost respectat mecanismul promoţiei”

Reprezentanţii companiei Orange spun că, potrivit mecanismului promoţiei, clientul trebuia să trimită mai întâi mesajul de înscriere în promoţie şi apoi să reîncarce contul pre-pay pentru a primi bonusul.

„Deoarece mesajele text sunt limitate la 160 de caractere, oferta completă, cu toate condiţiile şi beneficiile, nu poate fi prezentată într-un singur mesaj. Clientul are însă posibilitatea să afle toate informaţii legate de oferta din orice magazin, de pe website-ul Orange sau prin apel la serviciul clienţi”, afirmă reprezentanţii companiei Orange.

Inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Bucureşti spun că scuza legată de dimensiunea mesajelor nu e valabilă. „Mesajul cu promoţia trebuia să conţină toate datele, să nu prejudicieze interesele consumatorului. Lavinia Ardelean ar trebui să facă o sesizare către noi, în care să ne specifiece ceea ce scria în mesaj. Noi vom analiza şi vom vedea care este adevărul”, afirmă Ioan Ştefan cel Mare, inspector la Oficiului pentru Protecţia Consumatorului din Bucureşti.

Ne puteți urmări și pe Google News