DRIVE-TEST EVZ: Clasa E, Mercedesul din nou tânăr

DRIVE-TEST EVZ: Clasa E, Mercedesul din nou tânăr

Noua generaţie a gamei Clasa E reprezintă o întoarcere la forma de odinioară pentru Mercedes-Benz.

Fără a fi o maşină mai completă ca rivalul de moarte, BMW Seria 5, dar etalând un important plus de vitalitate în comparaţie cu "venerabilul" Audi A6, E-ul lansat anul trecut a redevenit o opţiune esenţială pentru amatorii de lux şi confort pe patru roţi. Rezultatele obţinute de Clasa E în raportate de vânzări înaintate de comercianţii de maşini noi pentru intervalul ianuarie-septembrie confirmă priza pe care modelul german o are la publicul autohton.

În vreme de criză, românului îi place să conducă un Mercedes

85 de compatrioţi şi-au achiziţionat, anul acesta, un Mercedes-Benz Clasa E. Spre comparaţie, 102 au preferat BMW Seria 5 (113, dacă îi socotim şi pe cei cu Seria 5 GT), dar numai 72 s-au orientat către Audi A6.

Berlina - versiune de caroserie pe care am testat-o şi noi - rămâne, de departe, favorita românilor. 60 dintre unităţile Mercedes- Benz Clasa E au avut această arhitectură. În cazul concurenţei, su premaţia "limuzinei" este încă şi mai categorică: 69 dintre Audi-urile A6 şi absolut toate BMWurile Seria 5 (fără 5 GT) vândute în ţară au fost configurate în trei volume.

Exclusivitate şi rafinament

E-ul 350 pe care l-am condus a avut sub capotă un V6 pe benzină de 3.5 litri - o raritate pe drumurile naţionale (doar două au fost comercializate), dar una care nu surprinde, având în vedere propensiunea compatrioţilor pentru motorizările turbodiesel.

Adevărul este că, în ziua de azi, când agregatele pe motorină au ajuns la performanţe de neimaginat cu numai zece ani în urmă, nu-i uşor să recomanzi cuiva un "benzinar". Singurele atuuri ale acestuia din urmă asupra turbodieselului sunt exclusivitatea şi rafinamentul superior.

Confort suveran

Clasa E se remarcă prin imaginea care evidenţiază numaidecât statutul proprietarului. Steaua care se iţeşte pe boneta imensă face minuni în trafic (atunci când nu trezeşte ambiţia vreunui posesor de Logan). Iar ambianţa interioară - nici retro, nici futuristă - cu finisaje impecabile, acustică exemplară, sisteme utile de asistare a şoferului şi spaţiu la discreţie pentru patru persoane impozante poate deservi drept definiţie alternativă a noţiunii de confort suveran.

INFORMAŢII ESENŢIALE

Mercedes-Benz 350 E

  • Lungime/lăţime/înălţime: 4,86/1,85/1,47 metri
  • Ampatament/masă proprie: 2,87 m/1.735 kg
  • Capacitate rezervor/portbagaj: 80/540 l
  • Motor: benzină, 3.498 cmc, 272 CP, 350 Nm, Euro 5
  • Transmisie: 2x4 (spate), 7+1 A (7G-Tronic)
  • Performanţe: 6,9 (0-100 km/h), 250 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 9,3-9,7 l/100 km
  • Consum în test: 14,2 l/100 km (minim), 19,8 l/100 km (maxim)
  • Emisii CO2: 217-228 g/km
  • Dotări (selecţie): airbaguri (frontale; laterale şi cortină - inclusiv pentru locurile din spate; pentru genunchii şoferului), ABS, ASR, ESP, radio-CD (sistem de sonorizare Harmann Kardon LOGIC 7), aer condiţionat automat THERMOTRONIC, bluetooh, cruise control cu limitator variabil de viteză SPEEDTRONIC, Parktronic (cameră pentru mersul înapoi), pachet Driving Assistance (Distronic Plus - asistent la frânare, Asistent de vizualizare a unghiului mort, Sistem de recunoaştere a benzii de rulare), trapă panoramică, scaune faţă "Multicontour active" cu sistem de încălzire şi de ventilaţie, faruri Bi- Xenon, pachet "KEYLESS-GO", tapiserie din piele, jante AMG de 18 inchi.

  • Preţ cu TVA model testat: 84.847 euro
  • Preţ minim cu TVA gamă: 41.044 euro 

Ne puteți urmări și pe Google News