Conducere CFR a reacţionat în urma articolului publicat astăzi de EVZ, în care un reporter a descris aventura sa pe ruta Bucureşti - Olteniţa. Reporterul a fost, potrivit controlorului, singurul pasager cu bilet din acel tren.
În urma articolului publicat astăzi de EVZ, cu titlul "De ce moare CFR-ul. Singurul prost cu bilet în trenul blatiştilor", CFR Călători a avut de făcut câteva precizări, care însă confirmă situaţia descrisă de reporterul EVZ în reportaj. Pe Bucureşti - Olteniţa, la unele controale, au fost amendate pentru circulaţie fără bilet sute de persoane.
Redăm mai jos mesajul integral transmis EVZ de SNTFC CFR Călători SA:
"La nivelul întregii reţele feroviare se desfăşoară campania de combatere a călătoriilor fără bilet. De exemplu, pe raza RTFC Muntenia se află 88 puncte de oprire a trenurilor fără vânzare de bilete. În aceste trenuri se înregistrează un grad ridicat al fenomenului călătoriilor fără bilet. Statistic, în ultimele 3 luni, numărul pasagerilor trataţi fără bilet în tren a fost, în medie, de 10-15 călători/tren. Există secţii de circulaţie (ex Bucureşti - Olteniţa) pe care numărul călătorilor fără bilet trataţi (împreună cu organele de poliţie) este şi de 200-250 călători/tren.
În acest context, în activitatea CFR Călători a fost acordată o atenţie sporită acţiunilor din cadrul campaniei de combatere a călătoriilor fără bilet. S-au intensificat atât controalele în trenuri, cât şi controalele din zona de activitate a personalului de tren (conductori şi şefi de tren) cu privire la îndeplinirea atribuţiilor de serviciu specifice. În 2011, au fost aplicate peste 3.000 de sancţiuni conductorilor şi şefilor de tren (la un număr de 2.501 angajaţi pe aceste funcţii).
Mai mult, începând cu luna septembrie, printr-un protocol convenit între Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în unele acţiuni de control întreprinse, personalul CFR Călători beneficiază şi de sprijinul reprezentanţilor Poliţiei TF.
Aceste acţiuni au ca scop direct descurajarea călătoriilor frauduloase pe calea ferată şi, indirect, îmbunătăţirea calităţii serviciilor pe termen mediu şi lung.
Călătoria în ilegalitate supraaglomerează vagoanele provocând disconfort pasagerilor care îşi achiziţionează bilete şi de asemenea, pe termen mediu, poate conduce la suspendarea circulaţiei trenului respectiv.
Masurile de combatere vor continua şi în perioada următoare. Considerăm că un efort comun (CFR Călători, mass media, societate civilă) va aduce beneficii pentru realizarea unui transport feroviar civilizat." CITIŢI ŞI: Singurul prost cu bilet în trenul blatiştilor