Pilotul avionului dispărut a fost găsit mort. Se ia în calcul varianta sinuciderii
- Ciprian Iancu
- 14 iunie 2011, 21:51
Aparatul de zbor de mici dimensiuni dispărut aseară, în timpul unui zbor de agrement, între Deva și Alba Iulia, a fost localizat în apropierea comunei Baru Mare, din judeţul Hunedoara. Pilotul a fost găsit mort.
UPDATE 16.30 Echipele de pompieri, poliţişti şi paramedici au ajuns la locul în care s-a prăbuşit avionul dispărut aseară între Deva şi Şibot. Epava avionului a fost găsită mult în afara traseului pentru care avea aprobare de zbor, pe Valea Streiului, în Munţii Şureanu, la 30 de kilometri distanţă de cel mai apropiat drum important (DN 66). În aceeaşi zonă a fost găsit şi corpul neînsufleţit al pilotului, un om de afaceri german, în vârstă de 47 de ani, care, de ceva vreme, locuia în judeţul Hunedoara. Poliţiştii şi jandarmii au securizat zona pentru ca procurorii şi criminaliştii să efectueze primele cercetări. Aparatul a căzut la marginea unei păduri, aproape de un pârâu, într-o zonă greu accesibilă. UPDATE: 14.01 La aproape o oră de la anunţul găsirii epavei, a venit şi confirmarea cu privire la decesul pilotului. UPDATE 12.32 După aproape 12 ore de căutări, avionul de mici dimensiuni a fost găsit într-o zonă greu accesibilă, muntoasă şi împădurită, din judeţul Hunedoara. Echipele de intervenţie ale ISU Hunedoara s-au deplasat spre zona indicată, situată la aproximativ 50 de kilometri distanţă de aerodromul de la Deva, unde ar fi trebuit să aterizeze.
Autorităţile din judeţele Hunedoara şi Alba au derulat şi căutări terestre în aria cuprinsă între Şibot (judeţul Alba) şi Deva (judeţul Hunedoara). Epava a fost descoperită, în jurul orei 12.00, de un angajat al aerodromului Săuleşti, care survola zona. Anchetatorii iau în calcul varianta sinuciderii, dar și ipoteza unui accident.
Ienonim Jurj, părurar în comunca Baru Mare, din Hunedoara, a precizat că epava se află în mijlocul pădurii, lângă un pârâu. Se exclude varianta unei aterizări, întrucât zona nu permite această manevră. Epava avionului dispărut, căutată și din aer La prânz a început o operaţiune aeriană de căutare a avionului dispărut aseară, între Şibot şi Deva. La cercetare au participat cinci avioane private de două locuri, iar aria survolată a fost de aproximativ 300 de kilometri pătraţi. În urmă cu câteva ore, pilotul Corneliu Pavel, directorul companiei private de transport aerian, VIP Flights din Braşov, declara: "Aşteptăm şi sprijinul unui elicopter al Ministerului de Interne. Noi, cu avioanele private, vom zbura pe două benzi, pe direcţia Est – Vest şi vom survola atât partea Apusenilor care coboară spre Şibot, cât şi porţiunea Nordică a Munţilor Şureanu. Este vorba despre o cercetare preliminară. Avionul căzut este alb şi sperăm să-l vedem de la 1500 – 2000 de metri altitudine. Se va zbura pe câte două benzi şi fiecare aparat va avea o vizibilitate laterală cuprinsă între 3 şi 5 kilometri. Operaţiunea noastră este derulată cu piloţi amatori din Transilvania şi va dura aproximativ o oră şi jumătate". Dispariția avionului, sesizată aseară Potrivit dispeceratului Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, aseară, în jurul orei 22, proprietarul unei companii aviatice din Alba Iulia, Mircea Chira, a sesizat că nu poate lua legătura cu pilotul avionului, care ar fi trebuit să ajungă la destinaţie la ora 17. "Deoarece în zonă au fost semnalate fenomene meteo periculoase, iniţial s-a luat în calcul ipoteza unor posibile probleme cauzate de vremea nefavorabilă, care ar fi putut obliga pilotul să aterizeze forţat. Ulterior, apropiaţii acestuia au descoperit un mesaj pe calculator, care ar putea fi interpretat şi ca un bilet de adio", a declarat Mircea Chira. Potrivit Agerpres, pilotul avea aproximativ 200 de ore de zbor pe acest tip de avion. Ieri, el a efectuat mai multe curse de agrement cu aparatul respectiv, însoţit de mai mulţi prieteni, însă ultimul zbor l-ar fi făcut singur. Bărbatul de 47 de ani, cetăţean cu dublă cetăţenie, română şi germană, locuia în Orăştie. Aparatul este de tip CT Fly Design cu două locuri, de fabricaţie germană, și aparține companiei Ulpia Air Travel, care oferă servicii de tip air-taxi, servicii de şcoală de zbor, dar şi zboruri publicitare şi de agrement. Avionul nu are nevoie de plan de zbor şi nu are dotările necesare pentru a zbura pe timp de noapte. Era însă monitorizat de un instructor, un pilot din Deva.