Cum numărul turiştilor care vin să viziteze Bucureştiul scade de la un an la altul, autorităţile par să se mobilizeze. Astfel, Ministerul Turismului a angajat o firmă pentru realizarea unui plan de marketing turistic al Capitalei, Consorţiul Detente Consultants SAS/Detente Consultans SRL, pentru suma de 101.952 de euro.
Primăria Capitalei a inaugurat deja un punct de informare turistică în pasajul de la Universitate şi a apelat la o firmă pentru realizarea unor filmuleţe de promovare a oraşului, „pentru schimbarea percepţiei turistului asupra Bucureştiului: de la capitală fost comunistă la capitală europeană modernă”, se specifică în documentaţia pe baza căreia s-a atribuit contractul firmei Stage Expert SRL.
În film vor fi folosiţi figuranţi cu costume caracteristice, personaje semnificative pentru fiecare zonă.
Pe de altă parte, problema maidanezilor, a gunoaielor şi a parcărilor ar trebui bifate de autorităţile locale pe lista de realizat, spun hotelierii, care au explicat că acestea sunt o parte din cauzele pentru care străinii nu aleg ca destinaţie turistică Bucureştiul.
În plus, nici infrastructura rutieră nu este atractivă. Totuşi, aceştia au admis că împrejurimile Capitalei au început să se dezvolte. Mai mult, Municipalitatea va veni în ajutorul hotelierilor înfiinţând un serviciu de rezervări online chiar pe pagina de internet a Primăriei Capitalei.