Primul test cu noul Volkswagen Golf VII

Primul test cu noul Volkswagen Golf VII

Cel mai bine vândut model european n-a îmbătrânit degeaba. De fapt, arată ca după o "infuzie de sânge proaspăt" care l-ar fi făcut invidios şi pe Lance Armstrong

În unele cazuri, istoria şi statistica par nedrept de părtinitoare. De la apariţia sa, în 1974, gama Volkswagen Golf a fost replicată - timp de şase generaţii - în peste 29 de milioane de exemplare. Fiecare al patrulea autoturism comercializat de Volkswagen în UE este un Golf. Modelul lansat în 2008 a rămas şi anul acesta cel mai bine vândut autoturism pe Bătrânul Continent, cu un avans uriaş (peste 100.000 de exemplare) în faţa unor maşini mai mici şi mai ieftine (Ford Fiesta şi Opel Corsa).

  • Volkswagen a ieftinit Golful! Iată cât va costa noul Golf VII în România

Mai ieftin Noul Golf, pe care l-am testat în avanpremieră prin Italia, va ajunge în showroom- urile din România chiar în această lună. Mai întâi veştile bune. Volkswagen a ieftinit Golful VII! Iar versiunea de bază este şi ceva mai bine dotată. Apoi, spre deosebire de Golf VI (care a fost mai mult un facelift), maşina a fost regândită din temelii - platformă tehnică nouă, greutate mai mică (cu până la o sută de kilograme), consum redus şi cu 23% (pentru motoarele pe benzină). În fine, o listă interminabilă cu echipamente de siguranţă şi confort (dintre cele mai sofisticate, apanajul segmentelor superioare) vine să epateze, bucure, frustreze sau îngrijoreze - după caz. Pentru că de aici încep şi veştile mai puţin bune.

Ne puteți urmări și pe Google News
  • Volkswagen Golf, numărul unu până la moarte

Odată cu electronica în exces apar, inerent, riscurile unor erori. Nu-i musai să se-ntâmple - aici timpul va aduce lămuririle necesare - ,dar fascinaţia pentru tot ce-i modern este uneori domolită de gânduri prăpăstioase. O altă schimbare care trebuie tratată cu atenţie priveşte tehnologia utilizată pentru puntea spate. Numai versiunile cu motoare de cel puţin 122 CP vor mai fi dotate cu braţe independente. Deocamdată, nu avem un verdict în acest sens, întrucât maşinile testate au avut 140 CP (1.4 TSI cu sistem de dezactivare a cilindrilor) sau 150 CP (2.0 TDI DSG6). Primul lucru care te frapează după ce porneşti motorul noului Golf este silenţiozitatea. Chiar şi atunci când sub capotă se află un TDI (mai vocal doar în sarcină). Odată pus în mişcare remarci numaidecât supleţea suspensiilor, care lucrează cu o discreţie şi eficienţă demne de o berlină premium de clasă medie. Pentru cei care vor săşi facă de lucru, Golful pune la dispoziţie, alături de suspensia activă, şi un sistem electronic care schimbă maparea motorului (cinci setări, de la sport până la eco).

  • Volkswagen a prezentat cel mai economic Golf din toate timpurile la Salonul de la Paris

Enervant. De bun Ca la majoritatea evenimentelor de gen, organizatorul a prezentat presei numai vârfurile de gamă pe care leau asezonat apoi cu tot ce era mai bun pe lista de opţionale. Pe scurt, ne-am jucat cu noul touchscreen color de 8 inchi cu senzori de proximitate, am tras o spaimă colosală la intervenţia intempestivă a pachetului de siguranţă Front Assist, Emergency & Multicollision Braking (care n-a fost de acord să ne apropiem atât de mult şi de repede de o maşină care încetinea pentru a face stânga) şi am încercat fără succes să surprindem (altfel decât prin citirea mesajului de pe bord) momentele în care motorul 1.4 TSI intra sau ieşea din modul de funcţionare cu numai doi cilindri.

  • Noul VW Golf VII: mai ieftin decât actuala generaţie

După un prim şi succint contact aproape că-i înţelegem pe detractorii care s-au bulucit să-l desfiinţeze doar din poze. Noul Golf e într- adevăr enervant. Enervant de bun. Cabina, în versiunea de top Date esenţiale: Volkswagen Golf VII Model: hatchback compact cu 3 şi 5 uşi Dimensiuni (Lxlxh): 4,25 x 1,79 x 1,45 m Motorizări: turbodiesel (două), benzină (două) - între 1.2 şi 2.0 litri (85-150 CP) Transmisii: 5 (6)+1 M, 6 (7)+1 DSG, tracţiune faţă şi 4x4 Consum oficial minim: 3,8 l/100 km (TDI), 4,8 l/100 km (TSI) Consum minim în test: 5,7 l/100 km (TDI), 6,5 l/100 km (TSI) Dotări versiune de bază (Trendline): 7 airbaguri, ESP, XDS (diferenţial electronic), multicollision braking (sistem de prevenţie a tamponărilor), aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, radio-CD (touchscren TFT 5 inchi), lumini de zi, frână de parcare electronică, cotieră faţă, jante de oţel Versiuni Confortline şi Highline: ParkPilot, scaune faţă sport (Alcantara), climatizare, faruri tip xenon. (ACC, Front Assist, Fatigue Detection, Lane Assist, Traffic Sign detection, ParkAssist - opţionale) Preţ minim cu TVA: 15.442 de euro În România: din această lună AM APRECIAT

  • Silenţiozitatea habitaclului
  • Confortul suspensiilor
  • Consumul redus de carburant
  • Calitatea materialelor din cabină
  • Spaţiul generos la nivelul banchetei

N-AM APRECIAT

  • Lipsa unui buton de blocare a uşilor pe portiera dreapta-faţă
  • Amplasarea unităţii CD în torpedou
  • Electronica în exces
  • Utilizarea unei punţi spate independente doar pentru motoarele cu minim 122 CP
  • Inserţiile lucioase tip "piano black"

Alternative Ford Focus Dimensiuni: 4,35 x 1,82 x 1,48 m Preţ minim cu TVA: 17.000 de euro (1.0-100 CP Trend) Peugeot 308 Dimensiuni: 4,27 x 1,81 x 1,49 m Preţ minim cu TVA: 16.956 de euro (1.4-98 CP Acces) Hyundai i30 Dimensiuni: 4,30 x 1,78 x 1,47 m Preţ minim cu TVA: 16.173 de euro (1.4-100 CP Classic) Renault Megane Dimensiuni: 4,30 x 1,80 x 1,47 m Preţ minim cu TVA: 14.200 de euro (1.6-110 CP Authentique) CITIŢI ŞI:

  • Noul Mercedes-Benz A45 AMG pune la bătaie 350 CP
  • Fiat lansează marea ofensivă. La un moment dat
  • Noul Peugeot 308, pregătit pentru lansare
  • Hocus-pocus: Renault transformă noul Logan în Symbol
  • Opel a ataşat un preţ noului SUV compact Mokka