În luna aprilie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna martie atât ca serie brută (cu 2,6%), cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 0,8%, arată datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS).
Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată, cu 3,4 %.
În perioada ianuarie-aprilie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de perioada similară a anului trecut, atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,6% şi, respectiv, cu 4,2%.
Au crescut vânzările de carburanţi
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată, în luna aprilie, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 0,8% datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+1,6%), la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate (+0,9%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,2%).
Cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, serie ajustată, în aprilie 2012 comparativ cu aprilie 2011, a crescut cu 3,4%, datorită comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,1%), a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,9%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (1,8%).
În primele patru luni ale anului, comparativ cu perioada similară din 2011, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată, a crescut cu 4,2%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,7%), a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4%) şi a vânzărilor de produse nealimentare (+1,6%).