Peste 70% dinntre români folosesc internetul în vacanţă

Peste 70% dinntre români folosesc internetul în vacanţă

Perioada concediilor se apropie de final. Însă, cât sunt în vacanţă, majoritatea românilor - 73% - folosesc internetul, în timp ce 48% dintre aceştia consideră că online-ul le oferă un ajutor important atunci când îşi planifică vacanţele, potrivit unui studiu PayPal.

Totodată,  70% dintre turiştii români îşi caută vacanţe online, iar 68% dintre acelştia caută informaţii detaliate despre destinaţiile în care urmează să călătorească. 19% dintre români consideră că conexiunea WI-FI este cel mai important factor atunci când aleg locul în care se cazează.    Potrivit aceluiaşi studiu, mulţi români se pregătesc încă pentru vacanţă, în condiţiile în care numai 32% au fost deja în concediu anul acesta. 19% aşteaptă reducerile pentru vacanţe din septembrie şi un grup important intenţionează să îşi facă vacanţa în perioada octombrie – decembrie (10%), informează Mediafax.    Studiul mai arată că pentru 38% dintre turiştii români internetul are o importanţă crucială pentru planificarea vacanţelor şi 42% îl folosesc şi pe parcursul călătoriei sau vacanţei.    Canalele online, mai populare ca sursă de informare decât cele offline.    Numai 18% caută oferte şi 20% caută informaţii detaliate prin intermediul unui consultant în turism sau prin telefon, în timp ce 45%, respectiv 28% folosesc paginile web ale agenţiilor de turism sau profilurile acestora de pe reţelele de socializare. Alte canale online – precum motoarele de căutare sau portalurile de călătorie – se bucură şi ele de o cotă ridicată de popularitate în rândul călătorilor.   Turiştii români nu mai sunt pasionaţi de pachete de călătorie all-exclusive pentru destinaţii luxuoase şi închise. Cea mai atractivă vacanţă pentru 31% dintre români este cea de relaxare, urmată de vacanţele cu beneficii pentru sănătate (17%) şi concediile însorite (12%) Românii preferă în principal să se cazeze la hotel (40%), dar apartamentele închiriate (23%) şi locuinţele prietenilor (12 %) sunt de asemenea în topul preferinţelor.   Atunci când vine vorba despre alegerea locului exact pentru petrecerea vacanţei, cel mai important factor continuă să fie preţul (85%) şi opiniile/ recomandările bune de pe internet (67%). În acelaşi timp, conexiunile Wi-Fi sunt cel mai important factor la selectarea locului de cazare pentru peste 59% dintre români. În acest fel, accesul la e-mail, reţelele de socializare şi alte servicii online este mai important decât facilităţile pentru familie (57%) sau distanţa până în centrul oraşului (53%). De asemenea, turiştilor le place să aibă la dispoziţie numeroase metode de plată – posibilitatea de a plăti pentru vacanţe în moduri cât mai variate este importantă pentru 55% dintre respondenţi.   Românii îşi aleg liniile aeriene şi zborurile în principal în funcţie de preţ (94%), de politica privind bagajele (83%) şi de oferta de destinaţii (76%). Mai mult, un factor foarte important este reprezentat de discounturi şi alte promoţii – care sunt motivul realizării achiziţiei pentru 9% dintre români.   Pentru români, internetul nu este util doar pentru planificarea vacanţelor, ci şi în timpul deplasărlor propriu-zise – circa 31% dintre români îl consideră crucial în timpul concediului. În vacanţă, internetul este folosit pentru a verifica hărţi sau a stabili itinerarii (36%) ori pentru a găsi cele mai bune restaurante sau atracţii turistice (25%). Mai mult, internetul este adeseori utilizat în timpul vacanţelor pentru a fi în contact cu prietenii şi familia prin intermediul social media (26%) şi pentru a rămâne la curent cu lucrurile care se întamplă la serviciu (8%).   Românii aflaţi în vacanţă sunt calculaţi – şi alocă în medie un buget de 500 de euro pentru cheltuielile de concediu. Cu toate acestea, ei fac achiziţii online şi în vacanţă, în special bunuri digitale – eBook-uri pentru citit la plajă, muzică pentru deplasările cu maşina, dar şi alte tipuri de produse; posibilitatea realizării de achiziţii online este importantă pentru 2% dintre turişti.   Cele mai populare metode de plată pentru acoperirea cheltuielilor de vacanţă (atât înainte, cât şi pe parcursul deplasării sau vacanţei propriu-zise) sunt banii gheaţă (80%) şi cardurile bancare (44%). În acelaşi timp, 3% dintre români au folosit PayPal pentru a acoperi o parte dintre cheltuielile celei mai recente vacanţe pe care au avut-o, în timp ce 27% nu au folosit PayPal, dar intenţionează să facă acest lucru pe viitor. Popularitatea platformei de plăţi atunci când vine vorba de călătorii este datorată nu doar convenienţei şi securităţii sale, ci şi faptul că este disponibilă pe plan internaţional.