Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au înregistrat în februarie a 36-a lună de creştere consecutivă - o perioadă record de expansiune - datorită redresării economiei şi a creditelor ieftine, a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit, scrie Agerpres.
Dacia a vândut în februarie 569 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 19,79% faţă de perioada similară din 2014, când a înmatriculat 475 de unităţi.
În primele două luni ale anului, livrările pe piaţa britanică au urcat cu 8,3%, la 241.814 vehicule. Modelele cel mai bine vândute în perioada ianuarie-februarie 2015 au fost de la Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Volkswagen Golf, Ford Focus şi Nissan Qashqai.
Dacia a vândut în primele două luni din acest an 2.189 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 18,45% faţă de perioada similară din 2014, când a înmatriculat 1.848 de unităţi.
În 2014, Dacia a vândut 23.862 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 37,17% faţă de 2013, când a înmatriculat 17.146 de unităţi. Cota de piaţă a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 0,76% la 0,96%.
Directorul general al SMMT, Mike Hawes, se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de 2-3% în 2015, pe fondul evoluţiei foarte bune a economiei, a ofertelor financiare atractive pentru achiziţionarea automobilelor şi a preţului redus al petrolului.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din UE, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.