Guvernul a modificat două acte normative din domeniul sistemului asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă şi din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.
Agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă, judeţene şi a municipiului Bucureşti, vor putea obține informaţiile cu privire la veniturile persoanelor din cuprinsul adeverinţelor de venit eliberate de organele fiscale teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, inclusiv în formă electronică, în baza unui protocol încheiat între Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ANAF.
"În cazul în care persoana se prezintă cu adeverinţa de venit eliberată de către organele fiscale teritoriale subordonate ANAF, inclusiv prin intermediul spaţiului privat virtual, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă sunt obligate să o accepte. De asemenea, se instituie posibilitatea ca persoanele care doresc să se asigure în sistemul asigurărilor pentru şomaj, prin încheierea unui contract de asigurare pentru şomaj, să ateste calitatea de asigurat în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, precum şi în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, atât cu contractul de asigurare, cât şi cu orice alt document justificativ al calităţii de asigurat în cadrul acestor sisteme de asigurări sociale, eliberat de instituţiile competente, în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat sau în format pe hârtie în original", a precizat Guvernul.
De asemenea, vor putea fi transmise prin fax, e-mail sau poştă a unor documente sau cereri necesare în vederea stabilirii şi acordării drepturilor prevăzute de Legea nr. 76/2002.
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă "se elimină durata de cel puţin 8 ore afectată instruirii în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi se stabileşte durata minimă de 1 oră, în concordanţă cu durata minimă a unui contract individual de muncă".