CNADNR îi strică mitingul lui Nicolae Robu cu o veste bună: Timișoara va avea șosea de centură din 2018

CNADNR îi strică mitingul lui Nicolae Robu cu o veste bună: Timișoara va avea șosea de centură din 2018

CNADNR a transmis, vineri un răspuns public adresat primarului Nicolae Robu care s-a pregătit să îi scoată în stradă pe timișoreni, sâmbătă, ca să ceară finanțare pentru șoseaua de centură a orașului. răspunsul venit de la București e clar: centura Timișoarei se va face, are finanțarea asigurată și e cuprinsă în Masterplan.

Primarul Timișoarei a chemat toată suflarea orașului la un miting, sâmbătă, de la ora 11,00, în care oamenii ar fi urmat să ceară CNADNR să finanțeze și să realizeze construirea unei șosele de centură.

Timișorenii vor avea șosea de centură după anul 2018, e doar o chestiune de timp și realizarea etapelor premergătoare, transmit oficialii CNADNR, într-o scrisoare publică adresată edilului de pe Bega. Aceasta e cuprinsă în Masterplan. De  asemenea, ei estimează că licitația pentru lucrare va fi oreganizată în a doua jumătate a anulu viitor.  

”Conform proiectelor prevăzute în Masterplan, CNADNR SA are ca obiectiv realizarea variantei de ocolire Timişoara Sud. (…) Aşa cum este prevăzut în Master Planul General de Transport, se estimează că lucrările vor demara în perioada 2017-2018. Astfel, ţinând cont de necesitatea revizuirii documentaţiilor de proiectare şi obţinerea Autorizaţiei de Construire, cât şi de finalizarea procedurilor de expropriere, estimăm că lansarea licitaţiei pentru execuţie va avea loc în semestrul II al anului 2017”, transmite CNADNR.

 În această etapă, este necesară revizuirea din punct de vedere tehnic şi actualizarea din punct de vedere economic a documentaţiilor utile, având în vedere că cele existente sunt vechi de aproape șase ani.

Reprezentanții CNADNR mai spun și că sursa de finanțare pentru centură e asigurată, având în vedere că obiectivul e cuprins în perioada de finanţare 2014 - 2020 (POIM).

Valoarea totală a investiţiei este de 521.787.000 lei cu TVA, reprezentând costurile aferente execuţiei lucrărilor, achiziţiei terenurilor necesare, serviciilor de consultanţă, asistenţă tehnică şi proiectare, protecţia mediului şi asigurarea utilităţilor necesare proiectului.

”Varianta de Ocolire Timişoara Sud, pe lângă beneficiile locale, are ca principală atribuţie fluidizarea traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj”, se mai arată în comunicarea CNADNR.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News