Navă pentru pentru căutarea de diamante de la mare adâncime, în construcție la Șantierul Damen Mangalia

Navă pentru pentru căutarea de diamante de la mare adâncime, în construcție la Șantierul Damen Mangalia

Ministerul Economiei anunță că la Șantierul Damen Mangalia a început construcția unei nave pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime. Valoarea contractului este de 42 milioane de euro, nava urmând să fie construită în doi ani.

Nava specială, lungă de 177 de metri, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume. Intr-un timp record s-a făcut deja trecerea la munca propriu-zisă pentru construcția navei care va opera în largul Namibiei, informează Ministerul Economiei. Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.

Beneficiarul impunătoarei nave este compania De Beers Marine Namibia (Pty), iar contractul pentru construcția vasului a fost semnat în februarie 2019. De Beers Marine Namibia operează cea mai mare mină offshore din lume, care lucrează la o adâncime a apei între 90 și 150 de metri - în largul coastei de sud-vest a Namibiei. Compania deține cinci nave miniere, o navă de eșantionare și operează suplimentar o navă de exploatare minieră.

 

De Beers Marine Namibia (Pty) este un client nou al Damen Group, iar contractul face parte din oportunitățile de care se bucură șantierul naval din Mangalia în urma parteneriatului încheiat cu Ministerul Economiei. 

 

Caracteristicile unice ale șantierului Damen Mangalia au permis generarea de contracte pentru construcția unor nave de mari dimensiuni. Printre ele se regăsesc feriboturile RORO, lungi de 148 de metri, nave de croazieră de 155 de metri lungime și noul vas offshore pentru exploatare minieră de diamante, care are 177 de metri lungime.

 

”Încă odată, acest contract dovedește capacitatea șantierului și dovedește că avem buni specialiști capabili să ducă orice proiect la îndeplinire. Spun cu tărie că Șantierul Naval Damen Mangalia este capabil să concureze cu orice șantier din Europa și Asia! Mangalia are un trecut bogat. Preluarea managementului operational de către un partener puternic precum Damen permite ca șantierul să fie mai performant decât niciodată”, a spus Niculae Bădălău, ministrul Economiei.

 

”Până acum Damen s-a concentrat pe construcția de nave standardizate, iar proiectarea a fost făcută de către specialiștii noștri. Șantierul din Mangalia ne-a permis să acceptăm provocarea lansată de cei de la De Beers Marine Namibia: proiectarea unui vas personalizat, un vas cu dimensiuni unice si anume, cel mai mare vas de acest tip construit până acum în lume. Sunt convins că expertiza specialiștilor pe care îi avem în Mangalia ne va asigura succesul acestui proiect”, a declarat Ruud van der Stroom, directorul de vânzări al diviziei Damen Offshore.

 

Operațiunea de debitare a navei a avut loc pe 15 Mai, moment care marchează și startul construcției propriu-zise, care va dura aproximativ doi ani. Oficialii De Beers Marine Namibia sunt optimiști că va exista o lungă colaborare cu Șantierul Naval Damen Mangalia. “Suntem conștienți de reputația Damen ca un constructor de nave fiabile și eficiente. E vital să lucrăm cu cei mai buni constructori de nave din lume”, a declarat reprezentantul De Beers Marine Namibia, Michael Curtis.

 

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News