STUDIU. Românii, cei mai vorbăreți europeni

STUDIU. Românii, cei mai vorbăreți europeni

Românii ar putea fi desemnaţi cei mai comunicativi europeni, pentru că vorbesc cel mai mult la telefon. Nouă din 10 români folosesc telefonul cel puțin o dată pe zi. Mai mult, chiar și cei aflați la a doua tinerețe se dau în vânt după apelurile video.

În timp ce alți europeni, de exemplu germanii, au renunţat să mai folosească smartphone-urile pentru apeluri telefonice clasice, jumătate din ei folosind, în locul mesajelor text (sms) diverse aplicaţii (ex. Skype, WhatsApp, Facebook messenger), românii sunt complet atipici și nu renunță la „vechile obiceiuri“. Pur şi simplu, comunică mai mult decât alți europeni, prin toate căile posobile.

”Potrivit unui studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID, 91% dintre români utilizează măcar o dată pe zi telefonul mobil pentru a iniţia o convorbire, în timp ce 1 din 2 utilizează zilnic apelurile video prin intermediul aplicaţiilor care au această opţiune. Şi dacă aceste date nu erau destul de convingătoare pentru a demonstra cât de deschişi sunt conaţionalii noştri în utilizarea noilor aplicaţii, mai există un aspect care ne face unici în peisajul european: deschiderea dovedită de persoanele trecute de vârsta de 60 de ani faţă de aceste mijloace de comunicare. Practic, 30% dintre cei chestionaţi în cadrul sondajului amintit au recunoscut că efectuează cel puţin un apel video pe zi, folosind anumite aplicaţii, în comparaţie cu doar 6% dintre seniorii din Germania şi doar 9% dintre seniorii britanici. Nici măcar italienilor nu le este prea uşor să ne prindă din urmă. Dacă am demonstrat că suntem mai vorbăreţi decât ei atât în ceea ce priveşte apelurile telefonice clasice, cât şi în privinţa apelurilor video, aceştia ne-au ripostat categoric: “Verba volant, scripta manent”. Aşadar singurul mijloc de comunicare la care aceştia ne-au surclasat au fost mesajele text, utilizând în acest sens diverse aplicaţii”, arată reprezentanții E.ON România, care au făcut publică cercetarea.

Rezultatele citate fac parte din studiul “Trăind în Europa, 2018”, în cadrul căruia E.ON și Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia și Ungaria.