Sunt preferaţi cei care au lucrat pe vase de croazieră, pentru că sunt deja formaţi. Se caută oameni empatici şi care-şi iubesc meseria.
Pentru hotelul de cinci stele Radisson Sas, care se va deschide în Bucureşti, pe Calea Victoriei 63-81, la începutul lui aprilie, sunt scoase la concurs 400 de posturi. Până la sfârşitul lunii martie, echipa trebuie să fie completă. Se caută în special persoane care ştiu să relaţioneze, cărora le place să lucreze cu oamenii. Sunt disponibile foarte multe posturi de cameriste, bucătari, ospătari, recepţioneri, chelneri, barmani. De asemenea, se recrutează şi oameni pentru departamentele marketing, contabilitate, IT, vânzări. Ca să lucrezi la hotelul prezentat ca cel mai mare din Europa de Est, trebuie să ştii să vorbeşti engleza şi, foarte important, să ai o atitudine de tipul „eu pot“. Recrutorii vor oameni care să nu spună „nu ştiu“ ori „nu vreau“. De aceea preferă, la angajare, oameni care au lucrat pe vase de croazieră. „Ei au fost angajaţi ai unor companii foarte mari, care au investit foarte mult în formarea lor profesională, în traininguri şi au învăţat deja să se poarte cu clienţii“, spune Mihaela Forgaciu, directorul de resurse umane al Radisson Sas Hotel Bucureşti.
Cum se derulează interviurile În cazul posturilor de masă (cameriste, bucătari, chelneriţe) se procedează la un aşa-numit „panel interview“. Practic, recrutarea se face „în grup“. Sunt chemaţi câte zece candidaţi şi puşi să răspundă, în scris, la câteva întrebări. „De exemplu, te întreb ce ştii despre Radisson Sas. Dacă ştii ceva, înseamnă că te-a interesat, că te-ai pregătit puţin şi că nu-ţi e indiferent unde lucrezi“, spune Mihaela Forgaciu. În cadrul discuţiei cu recrutorul, s-ar putea ca acesta să fie interesat şi de ce contează cel mai mult pentru tine. „Mă interesează părerea sinceră, pentru că vreau să aşez omul potrivit la locul potrivit şi să se mai simtă şi bine la job. Să fie fericit, mulţumit cu slujba lui. De exemplu, băieţii necăsătoriţi vor fi dispuşi să lucreze la bar în ture de noapte, pentru că s-ar putea să se simtă bine. Însă o femeie căsătorită, care mai are şi un soţ gelos - nu“, explică Mihaela Forgaciu. Chiar dacă nu ai mai lucrat niciodată într-un hotel, s-ar putea să fii întrebat „cine este cel mai important om din hotel?“. Răspunsul care merge direct la inima recrutorului este „clientul“. Jocuri de rol Tot la interviu s-ar putea să fii pus să joci un rol. De exemplu, cel al chelnerului care are de-a face cu un client arţăgos, mofturos şi care nici nu are dreptate. Ce faci într-o astfel de situaţie, când se ţipă pe nedrept la tine? Răspunsul ideal ar fi „îi spun că-l înţeleg perfect şi îi sugerez să găsim împreună o soluţ ie. Îl întreb «ce am putea face?»“. Practic, treci de test dacă eşti empatic, lipsit de răutate şi dacă ştii să comunici. Aici au mari şanse şi candidaţii fără experienţă, dar cu mult bun-simţ şi cu cei şapte ani de-acasă. Chelneriţele, greu de găsit Cea mai grea recrutare este pentru postul de chelneriţă. „Găsim chelneri, dar băieţi, nu fete. Şi asta pentru că la noi există o problemă de mentalitate în acest sens. La români, e o ruşine să ai această meserie, ca femeie. E un aspect ce ţine de cultura românească“, explică Mihaela Forgaciu. Ea precizează însă că pe un astfel de post se pot câştiga bani frumoşi. O leafă de chelneriţă este de 1.000 de lei, însă cu tot cu bacşişuri se poate ajunge la o sumă lunară ce atinge patru salarii.
Masă gratuită şi traininguri de specialitate Dacă ai reuşit să te numeri printre angajaţi, vei beneficia de traininguri şi vei avea un plan de carieră bine stabilit. Vei şti foarte clar, încă de la început, cum poţi ajunge mai sus şi care este postul următor pe care poţi să-l ţinteşti. Zilnic, vei lua masa la hotel, gratuit. CARTE DE VIZITĂ 35.167 de camere în lume > Radisson Sas Hotels reprezintă marca premium a grupului Rezidor, una dintre primele cinci companii la nivel mondial din domeniul hotelier; > Are 158 de hoteluri în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, totalizând 35.167 de camere; > A obţinut cel mai bun loc în topul hotelurilor preocupate de gradul de satisfacţie al clienţilor, conform celui mai recent raport European Guest Satisfaction Index. VARIANTE Cum trimiţi CV-ul > prin intermediul e-mailului, la adresa cariere.radissonsashotel@ ihrc.ro; > prin fax, la numărul 021/201.56.31; > prin poştă sau venind direct la sediul hotelului, la adresa Calea Victoriei 63-81, sectorul 1, Bucureşti, cod 010065. Detalii poţi obţine la www.ihrc.ro/radissonsas. bucharest sau la telefon 021.201.56.30.