Evenimentul Zilei > Social > 300.000 de euro fraudă la Bancpost
300.000 de euro fraudă la Bancpost

300.000 de euro fraudă la Bancpost

Aproximativ 20.000 de clienţi ai Bancpost, dintre care 1.500 de poliţişti, dar şi procurori sau deputaţi, nu-şi pot folosi nici acum la bancomate cardurile de salarii Millenium, blocate după atacurile de săptămâna trecută. Valoarea tranzacţiilor ilegale este estimată la aproximativ 300.000 de euro.

„Printre aceştia se numără aproximativ 1.500 de poliţişti (din cei peste 50.000 de angajaţi ai Ministerului Internelor care au carduri de salarii la Bancpost), dar şi procurori, deputaţi, funcţionari ai Ministerului Transporturilor şi ai Ministerului Afacerilor Externe“, au explicat surse din poliţie.

În acelaşi timp, valoarea fraudei provocate de hoţii care au făcut retrageri ilegale de pe cardurile clienţilor Bancpost, săptămâna trecută, a fost estimată de reprezentanţii băncii la aproximativ 300.000 de euro.

„Valoarea tranzacţiilor suspecte este de maximum 200.000-300.000 de euro. Aceasta este o estimare, pentru că nu ştim exact care au fost tranzacţiile frauduloase“, a explicat, ieri, Mihai Bogza, preşedintele băncii.

Bancpost a anunţat însă că va restitui integral sumele sustrase clienţilor băncii, care îşi vor putea folosi cardurile după încheierea anchetei interne, aflate în derulare. „În astfel de situaţii, procedura legală poate dura până la 30 de zile“, au precizat oficialii Bancpost.

Posibili suspecţi
arestaţi la Brăila

Potrivit anchetatorilor, săptămâna trecută, au fost făcute retrageri suspecte de pe cardurile de salarii Millenium ale unor clienţi Bancpost, de la ATMuri din România şi din străinătate. „Putem spune cu certitudine că s-au folosit«clone» ale cardurilor, însă nu am putut stabili cu exactitate cum au intrat hoţii în posesia datelor. Aşteptăm şi rezultatele anchetei interne a Bancpost. Cert este că mare parte a retragerilor s-au făcut de la bancomate din Bulgaria, pe 30 aprilie, ceea ce le-a şi atras atenţia reprezentanţilor băncii care, în următoarele ore, au restricţionat cardurile Millenium la bancomate“, au adăugat aceştia.

Începând din 27 aprilie şi până acum, poliţiştii au primit zeci de plângeri din partea unor păgubiţi din toată ţara. Acestea se adaugă însă celor aproape 80 de reclamaţii depuse de clienţi ai Bancpost la Brigada de Combatere a Crimei Organizate Bucureşti încă de acum mai bine de o lună.

Comisarul-şef Virgil Spiridon, şeful Serviciului de Combatere a Infracţionalităţii Informatice din IGP, a precizat, ieri, că săptămâna trecută, la Brăila, au fost arestate mai multe persoane care încercau să retragă bani din bancomate folosind clone ale unor carduri Bancpost. „Nu ştim încă dacă sunt membri ai reţelei vinovate de atacurile de săptămâna trecută, dar este posibil să aibă legături cu aceasta“, au apreciat poliţiştii.

51 de agenţii Bancpost,
deschise în weekend

Potrivit oficialilor Bancpost, 51 de sucursale ale băncii vor fi deschise, sâmbătă şi duminică, între orele 10.00 şi 15.00, pentru ca posesorii de carduri să poată retrage numerar de la ghişee. De altfel, mâine şi poimâine, acestea vor avea program prelungit, până la ora 20.00. Clienţii băncii pot consulta lista completă a unităţilor deschise pe site-ul instituţiei bancare – www. bancpost.ro.

BILANŢ PROVIZORIU

Scandalul Bancpost, în cifre

> 300.000 de euro este valoarea maximă a fraudei cu carduri din ultima săptămână, estimată de Bancpost

> 20.000 de carduri de salarii Millenium au fost blocate, 1.500 dintre acestea aparţinând unor poliţişti

> zeci de plângeri au fost înregistrate la poliţie săptămâna trecută > circa 80 de reclamaţii au fost depuse la Crimă Organizată, cu mai bine de o lună în urmă

> prejudiciul estimat de poliţişti în cazul primelor furturi reclamate: 60.000 de lei

PRECIZĂRI

Millennium Bank se simte datoare să explice

Pentru a evita eventualele confuzii, oficialii băncii Millennium s-au simţit, ieri, datori să precizeze că nu există nicio conexiune între produsele sale şi cardul de debit Millenium oferit de Bancpost. „Millennium Bank menţionează că nu au fost înregistrate erori în utilizarea cardurilor emise de bancă, acestea funcţionând normal“, se arată într-un comunicat al Millennium Bank.