Orice CV trebuie completat cu responsabilitate, accentuând pe cuvinte cheie şi pe realizări cu adevărat semnificative.
Când îţi completezi CV-ul în grabă, se vede. Nu detaliezi destul când ţi se cer date despre foste locuri de muncă sau despre experienţa profesională, iar din loc în loc apar greşeli de scriere. Astfel de lucruri nu vor fi trecute cu vederea, iar CV-ul tău nu va fi selectat prea curând de angajatori sau de agenţiile de recrutare.
Pentru a-ţi completa CV-ul în mod profesionist e bine să ştii că băncile de date cu CV-uri sunt de două feluri: cu CV-uri neclasificate şi clasificate. „În cele clasificate, CV-urile au fost evaluate de cineva şi li s-au dat nişte coduri care fac căutarea mult mai precisă şi mai simplă", explică Geroge Butunoiu, head hunter.
„De regulă, în băncile de date cu CV-uri clasificate se caută, în primul rând, după cod, care este legat de specializare şi de experienţa profesională. În cele neclasificate se caută după datele structurate - adresă, vârstă, limbi străine, nivel de studii,” mai spune Butunoiu. O altă metodă, „mai neproductivă”, este căutarea în textul CV-ului după cuvinte cheie, adaugă expertul.
Sistemul de căutare după cuvinte cheie, precum companie şi job anterior, funcţionează doar dacă CV-ul cuprinde toate informaţiile relevante. Acest sistem este aplicat, potrivit specialiştilor, atunci când agenţia de recrutare caută oameni ce lucrează pe domenii de nişă şi ale căror funcţii au aproximativ aceleaşi denumiri.
SFATURI
Pentru a avea succes la nivel de prezentare a CV-ului, ţine cont de următoarele sfaturi, oferite de specialişti:
1. CV-ul trebuie să conţină cât mai multe informaţii concrete (date, cifre, cuvinte cheie) care sunt folosite, mai ales, în filtrări. Comentariile personale sunt de prisos, pentru că nu interesează pe nimeni. „Nimeni nu va folosi vreodată, într-un astfel de filtru, termeni ca «persoană dinamică», «puternic motivat», sau «dornic de afirmare»”, explică head hunter-ul George Butunoiu.
2. Înainte de a-ţi încărca CV-ul pe site-uri de specialitate, dă-l cuiva care nu te cunoaşte să-l citească şi să-ţi spună ce a înţeles din el. Cu părere de rău însă, Butunoiu remarcă faptul că „multi nu verifică ce au scris acolo şi trimit CV-uri pline de greşeli, darămite să mai facă şi efortul de a cere altcuiva să verifice”.
3. Toate câmpurile formularelor standard de pe site-uri trebuie să fie completate cât mai detaliat, folosind cuvinte cheie.
4. CV-ul trebuie să aibă o structură care să permită o citire uşoară şi să ofere toate informaţiile relevante, pentru ca recrutorul să nu aibă nicio nelămurire.
5. Menţionarea rezultatelor profesionale relevante în cifre, procente sau a proiectelor individuale la care ai participat constituie un plus, iar datele de contact trebuie să fie corecte şi actuale.
6. Site-ul myjob.ro explică şi cât de important este să ai un plan bun de carieră, care te va ajuta să-ţi găseşti joburi care se potrivesc pregătirii tale. „Dacă ai în plan o carieră strălucită în domeniul marketingului, jobul de “asistent de comunicare şi relatii publice” ar trebui să nu te tenteze, indiferent de descrierea anunţului şi/sau de pachetul salarial aferent. Cu cât cerinţele din anunţurile de locuri de muncă sunt mai aproape de experienţa ta şi de obiectivul de carieră, cu atât mai mult îţi măreşti şansele de a fi chemat la un interviu de angajare,” precizează site-ul.