Editura Evenimentul si Capital

„Tunelurile pentru urşi” se construiesc, totuşi, pe autostrada Lugoj - Deva

Autor: | | 0 Comentarii | 5074 Vizualizari

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va apela, până la urmă, la prima soluţie tehnică pentru zona deluroasă a autostrăzii Lugoj – Deva, cuprinsă între Coşava (judeţul Timiş) şi Holdea (judeţul Hunedoara): tunel – viaduct – tunel.

Cu trei săptămâni în urmă, ministrul transporturilor Răzvan Cuc declara că va încerca să-i convingă pe oficialii Comisiei Europene că soluţia tunelurilor este prea scumpă şi să-i determine să accepte soluţia excavării (total inacceptabilă din punctul de vedere al organizaţiilor de mediu, dar şi al unor specialişti în domeniu).

După ce a vizitat luni şantierele de pe loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva, ministrul transporturilor a declarat că porţiunea care cuprinde tuneluri şi viaducte va fi scoasă din contractul cu italienii de la Salini Impregilo (constructorii lotului 2, Traian – Vuia – Holdea) şi licitată separat. Ministrul a fost completat de directorul CNAIR, Ştefan Ioniţă „Soluţia acolo este de tunel – viaduct – tunel: 300 de metri, alţi 300 de metri, respectiv 1,3 kilometri. Costurile sunt estimate undeva la 180 de milioane de euro. Cred că în această toamnă putem avea un constructor desemnat dacă toate procedurile de licitaţie merg ca la carte. Este vorba despre secţiunea E a lotului, care, evident, nu va fi gata în acest an, dar va fi gata secţiunea D”.

 

Ministrul nu crede în „tranzitul de urşi”

 

Soluţia prezentată ieri de Ştefan Ioniţă reprezintă, de fapt, prima variantă a proiectului pentru care s-a obţinut acordul autorităţilor de mediu. Anul trecut, fosta conducere CNAIR avansa varianta a doar două tuneluri, lungi de aproape 3 kilometri, în totalul lor.

Ministrul Transporturilor a ţinut ieri să viziteze şi „peştera liliecilor” de pe traseul lotului 4 al autostrăzii, unul dintre motivele pentru care această porţiune de autostradă nu a putut fi terminată în mai 2016, aşa cum era prevăzut în contractul iniţial. „Eu n-am o problemă şi sunt un om care respectă şi protejează mediul, dar nici nu vreau să cădem în latura cealaltă a absurdităţii în care blocăm obiective majore de investiţii în infrastructura românească care generează şi o creştere şi o dezvoltare economică pentru nişte lucruri care eu cred că (şi din evluările care le-au făcut şi din discuţiile care le-am avut cu localnicii) nu ştiu cât se impuneau şi vorbesc aici de acele viaducte pentru urşi. Din ce-am vorbit şi eu şi din ce-am fost informat, din monitorizările făcute, nu există un aşa mare tranzit al urşilor astfel încât să mărim un obiectiv de investiţii cu 180 de milioane de euro”.

 

Pagina 1 din 2



Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate