Topul celor mai NERVOȘI șoferi din Europa

Topul celor mai NERVOȘI șoferi din Europa

Un sondaj anual, realizat de Ipsos, relevă faptul că șoferii germani sunt printre cei mai nervoși conducători auto din Europa, relatează DPA.

Astfel, aproximativ 67% dintre șoferii germani chestionați au recuoscut că au făcut gesturi abuzive sau au folosit cuvinte nepotrivite în trafic, nemții petrecând mai mult timp la volan decât media europeană.

De asemenea, 34% dintre repondenții nemți au admis că au condus, în mod intenționat, aproape de maşina care rula în faţa lor pentru a pune presiune pe şoferul respectiv să conducă cu o viteză mai mare sau să se încadreze pe altă bandă.

Aproximativ 18% dintre cei chestionaţi au declarat că erau gata să se implice într-o altercaţie în cazul unui conflict cu un alt şofer să se implice într-o altercaţie, în timp ce la nivel european media este de 15%.

Ne puteți urmări și pe Google News

În ce priveşte respectarea regulilor de circulaţie, şoferii germani nu sunt mai buni la acest capitol decât media europeană. Astfel 93% dintre repondenţi au declarat că au ignorat deseori indicatoarele privind limita de viteză, 60% au condus fără să reducă viteza pe drumurile unde se efectuau lucrări rutiere în ciuda restricţiilor de viteză montate şi 59% au declarat că nu au semnalizat schimbarea benzii de rulare.

Şapte din zece şoferi în Germania, respectiv 73%, au recunoscut că nu au păstrat distanţa regulamentară de rulare faţă de autovehiculul aflat în faţa lor, media la nivel european în această chestiune fiind de 65%.

Unul din trei şoferi a recunoscut că pe fondul oboselii a aţipit la volan cel puţin o dată.

Deficienţele semnalate în chestionar nu au influenţat în vreun fel gradul de încredere al şoferilor din Germania, aceştia recunoscând la final că sunt încrezători în modul lor de a conduce. Aproximativ 97% dintre şoferii din Germania au recunoscut că au condus "atent", 81% au spus că au la volan un comportament calm şi 57% au apreciat că modul lor de a conduce este calm.

Sondajul a fost realizat în perioada 9 - 19 ianuarie 2015 și au fost chestionaţi 10.000 de şoferi din zece ţări europene: Belgia, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Olanda, Polonia, Spania, Suedia şi Marea Britanie.