Strategia parcărilor supraterane din Capitală. Aleșii generali nu vor concesionarea lor, Oprescu vrea să le dea la privat. Cum s-a dat un tun de opt milioane de euro în parcările publice

Strategia parcărilor supraterane din Capitală. Aleșii generali nu vor concesionarea lor, Oprescu vrea să le dea la privat. Cum s-a dat un tun de opt milioane de euro în parcările publice

În timp ce aleșii generali ai Capitalei PDL și PNL susțin că soluția cea mai bună este montarea de parcometre, și nu concesionarea parcărilor supraterane, directorii din aparatul central al Primăriei Capitalei spun că darea lor în administrare, către firmele care construiesc și parcările subterane, ar fi soluția cea mai bună.

Din toamna trecută, mai mulți aleși generali ai Capitalei au pus pe hârtie un proiect privind administrarea parcărilor publice de pe străzile Capitalei. Potrivit documentului, aleșii generali PNL și PDL susțin montarea de aparate de taxa, pentru a fi mai bine controlat timpul de staționare și pentru o mai bună colectare a banilor, care în prezent este făcută de către angajații Administrației Străzilor.

Numai că, ideea nu este împărtășită de edilul-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, care intenționează să concesioneze parcările celor care administrează și parcările subterane, au povestit, pentru EVZ, reprezentanți din Primăria Capitalei. Mai mult, în cazul parcării subterane de la Universitate, Municipalitatea ar fi obligată să îi dea în administrare parcările supraterane adiacente firmei care a construit parcajul de sub Piața Universității, potrivit contractului încheiat de acesta.

Proiect de concesionare, respins anul trecut

Sorin Oprescu, a propus, în octombrie 2013, aleșilor generali să aprobe concesionarea parcărilor publice supraterane și le-a vorbit despre posibilitatea blocării roțiilor mașinilor parcate pe străzile din centrul orașului. Numai că,  liderii PNL din Consiliul General al Capitalei s-au arătat  mâhniți și au acuzat specialiștii Municipalității de plagiat.

Aleșii generali liberali au spus, la acea vreme,  că ei pregătesc un proiect privind gestionarea parcărilor de ceva timp și că s-a discutat și cu mai mulți angajați din aparatul Municipalității dspre acest proiect. „Noi lucrăm la un proiect care prevede montarea de parcometre, adică taxarea electronică a parcării. Astfel, se va înregistra tot, iar banii ar rămâne la bugetul Municipalității. În vom prezenta în aproximativ o lună. Văd acum că proiecte inițiate de noi sunt prezentate ca inițiativă a Municipalițătii”, a explicat, pentru EVZ, în octombrie 2013, liderul PNL Cornel Pipetea, care a adăugat că nu este deacord, în principiu, cu delegarea serviciului de gestionare a parcărilor către un privat.

„Eu cred că ar trebui verificate strategiile vechi, să vedem ce este de făcut și abia apoi să luăm o asemenea decizie”, a mai spus Pipetea. Nici aleșii generali PDL nu sunt deacord cu inițiativa edilului-șef de a bloca roțile șoferilor, atâta timp cât nu există locuri de parcare. „Nu poți să îl obligi să parcheze în parcări amenajate, dar ele nu există. Trebuie sistematizată toată zona și apoi să se ia asemenea măsuri”, a explicat Silviu Văduva.

Se va supune dinnou la vot în toamnă

Cert este că, edilii Capitalei au anunțat că discuția privind concesionarea parcărilor către administratorii parcajelor subterane sau montarea de parcometre se va relua la toamnă, iar specialiștii Municipalității se gândesc să impună limită de staționare în parcările publice supraterane.

Mai mult, se discută montarea de panouri informative, care să arate, per o rază de un kilometru, în ce parcări publice sunt locuri libere.

Tun de opt milioane de euro

Cert este că angajații Administrației Străzilor au încasat cum și când au vrut banii de la cei care și-au lăsat mașina în parcările supraterane. Potrivit unui raport al Corpului de Control al primarului general, în prezent parcangii comandă cel parcările Administrației, mare parte din zi, Administrația înregistrând un prejudiciu uriaș: opt milioane de euro, gaură dată în vistieria Capialei de când Municipalitatea a reziliat contractul cu Dalli- în 2009. Culme este că Administrația Străzilor are aproape tot atâți angajați care gestionează parcările și încasează taxele cât a avut și firma Dalli. Cu toate acestea, nu a reușit să încaseze banii pe care îi încasa firma privată.

 

Ne puteți urmări și pe Google News