Se dă drumul la căldură, deși țevile nu au fost verificate

Se dă drumul la căldură, deși țevile nu au fost verificate

Șefii RADET au decis să încarce instalațiile, cu toate că nu au bani de revizii și nici măcar de carburant, ca să trimită utilajele în caz de avarii.

Pe ușile blocurilor s-au lipit afișe prin care locatarii sunt anunțați că, pe data de 25 septembrie, se vor încărca instalațiile prin care se furnizează agentul termic în sistemul centralizat. Potrivit surselor EVZ, încărcările sunt făcute chiar dacă nu s-a făcut cum trebuie revizia instalației, iar muncitorii nu au cu ce să se deplaseze în caz de urgență.

Milioane de euro, cheltuite aiurea

Cert este că, deși mai este puțin și vine sezonul rece, Regia Autonomă de Distribuție și Transport a Energiei Tremice București (RADET) are conturile blocate. Surse din Regie au dezvăluit, pentru EVZ, că nu se pot cumpăra piese, iar muncitorii de la punctele termice mai mult stau, pentru că nu au ce lucra: revizii nu au cu ce să facă, iar mașinile stau nemișcate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Motivul: nu au carburant. Regia a ajuns în colaps financiar din cauza proastei gestionări a instituției de către șefii care s-au perindat în ultimii zece ani la conducerea Regiei, se precizează în mai multe rapoarte întocmite de inspectorii Curții de Conturi.

Aceștia au verificat recent cum și-au făcut treaba șefii care au condus RADET. Când au terminat controlul, și-au dat seama că s-a încălcat legea achizițiilor publice, s-au achitat bani ilegal către mai multe firme, iar sute de persoane juridice, înregistrate cu sediul în apartamente, au beneficiat ilegal de subvenție. În total, până acum, s-a descoperit un prejudiciu de aproximativ 4,5 milioane de euro.

Controlul Curții a fost declanșat după ce „Evenimentul zilei” a atras atenția, în repetate rânduri, că instituția este în colaps financiar, iar în Regie nu mai sunt bani nici măcar de hârtie pentru toner, nicidecum pentru revizii și pentru schimbarea țevilor sparte.

Potrivit surselor EVZ, după ce au văzut cât de gravă este situația la RADET, inspectorii au decis ca, până în martie 2015, să verifice toate contractele care au fost încheiate între anii 2012 și 2013.