În loc de CAPITALA CULTURALĂ, Clujul a devenit Capitala Europeană a ȘANTIERELOR

În loc de CAPITALA CULTURALĂ, Clujul a devenit Capitala Europeană a ȘANTIERELOR

De mai bine de câteva săptămână în în Cluj Napoca, care în acest an este Capitala Europeană a Tineretului, municipalitatea a început mai multe șantiere de reparație a unor străzi importante din oraș, fapt ce a blocat total orașul.

O distanțță de un kilometru se face de regulă în 40 de minute și asta pentru că toate străzile importante din oraș sunt sparte de muncitori, în  cadrul unui program denumit generic ”Orașul Comoară”. Cozi interminabile de mașini blochează fiecare stradă și fiecare intersecție, nervii tuturor șoferilor și pietonilor, dar și a celor locuiesc în zona centrală sau trebuie să ajungă în zona centrală, fiind puși la grea încercare.

În cadrul unui proiect cu finanțare europeană, Primăria Cluj Napoca s-a apucat, într-un mod total heirupist, să repare străzile, deodată, pe mai multe artere importante. De exemplu, pe axa est-vest, strada Memorandumului, cu o lungime de maxim 300 de metri, lucrările au început de mai bine de o lună și nu se vor termina decât în data de 10 mai. Pe aceeași axă au mai fost sparte strada Plopilor, care era o alternativă pentru cei care vor să ajungă spre vestul țării, de exemplu Oradea și Vama Borș dar și strada Avram Iancu, pentru cei care vor să ajungă în estul României, spre Bistrița sau spre nord, spre Baia Mare.

În același timp, pe axa sud - nord, strada Horea, a fost și ea spartă în totalitate , traficul desfășurându-se și aici cu mare greutate. Peste toate aceste șantiere, Primăria Cluj Napoca a anunțat că va demara lucrări de reparații la străzile Moților și Barițiu, astfel că traficul în oraș va fi total blocat.

Ne puteți urmări și pe Google News

Primarul Boc își cere scuze clujenilor

Primăria Cluj Napoca a organizat anul trecut două licitații pentru reparația tramei stradale, un proiect cu finanțare europeană în valoare de 14 milioane de euro, care prevede reparația străzilor pe unde trece linia de tramvai, și un alt proiect care poartă denumirea de ”Orașul Comoară”, care include reparația a 40 de străzi din centrul orașului, valoarea fiind de 32 de milioane de euro.

Reparația acestor străzi presupune derularea de lucrări complexe. În prima fază se sapă la o adâncime de 90 de centimetri după care constructorii refac întreaga infrastructură a străzii. În plus, se refac refac rețelele de apă și, în plus, cablurile aeriene sunt introduse în subteran.

Primarul Emil Boc a recunoscut că dacă banii europeni alocați acestor două proiecte nu sunt consumați până la finalul acestui an, atunci ei vor fi pierduți. ”Sunt lucrări care se desfășoară sub trafic. Sunt artere importante ale orașului care sunt deschise traficului. Fac un apel la clujeni să înțeleagă că nu am putut să spargem, pe rând, străzile pentru lucrările de gaz, apă sau de asfaltare. Se lucrează unul după altul, de aceea durează uin pic mai mult. Vom începe lucrările pe strada Moților din data de 15 iunie, dar vor începe cei de la apă și vor dura până la data de 15 octombrie 2015.Totul va arăta civilizat și modern. Pe strada Avram Iancu sperăm să terminăm lucrările până la data de 1 august 2015. Pe strada Horea sperăm ca până la 15 septembrie să fie finalizate”, a spus primarul Emil Boc.

Sute de copii își pun viața în pericol

Tot în zona centrală, societatea comercială Diferit SRL care se ocupă de reparația străzilor a reabilitat strada Brătianu, dar nu a mai montat pavaje pe trotuare. În zonă funcționează trei școli generale și licee unde învață peste o mie de elevi. După ore, acești copii sunt obligați să circule pe stradă printre mașini, din cauza lipsei trotuarelor . Primarul Boc a recunoscut și această problemă și a precizat că societatea care se ocupă de asfaltarea străzilor nu a primit, din China, piatra pentru pavaj și pentru asta nu s-au montat pavajele.