Gabriela Firea vrea benzi unice pentru transportul în comun. Reprezentantii RATB au propus implementarea unui proiect pilot

Gabriela Firea vrea benzi unice pentru transportul în comun. Reprezentantii RATB au propus implementarea unui proiect pilot

Regia Autonomă de Transport Bucureşti şi Primăria Capitalei vor ca pe 12 artere să se facă benzi unice pentru mijloacele de transport în comun

Gabriela Firea, primarul Capitalei, s-a întâlnit cu reprezentanţii Poliţiei Rutiere, ai Administraţiei Străzilor, ai RATB şi ai Direcţiilor de Specialitate din cadrul Primăriei Capitalei, pentru a discuta strategia de implementare a sistemului de benzi unice pentru transportul public de persoane în Municipiul Bucureşti

„Aşa cum am anunţat încă de la preluarea mandatului, acest principiu de transport este prioritar pentru Capitală. Proiectul benzilor unice are la bază mai multe studii de trafic, realizate de specialişti atât din ţară cât şi din străinătate, studii care demonstrează că mai multe artere din Bucureşti se pot adapta acestui sistem, fără să afecteze în mod negativ traficul“, a declarat Primarul General.

Gabriela Firea a subliniat că, prin crearea de benzi unice pentru mijloacele de transport în comun ale RATB, maxi-taxi, taxi sau alte vehicule care asigură transportul de persoane la nivelul Capitalei, scade timpul de aşteptare în staţii, se reduc costurile de exploatare iar nivelul de poluare se reduce semnificativ.

Ne puteți urmări și pe Google News

Reprezentanţii RATB au propus implementarea unui proiect pilot de benzi unice pentru 12 artere mari din Capitală, pe o suprafaţă de 20,5 km, prin care ar creşte viteza de exploatare de la 13 km/oră la 20 km/oră.  

În acest sens, Gabriela Firea a amintit că Primăria Capitalei va organiza o licitaţie internaţională pentru achiziţionarea a 500 de autobuze noi, în acest moment RATB fiind în faza de întocmire a caietului de sarcini.

De asemenea, s-a discutat despre necesitatea montării în staţiile RATB a unor sisteme electronice de informare prin care cetăţenii să cunoască ora de sosire a mijloacelor de transport, pentru a creşte nivelul de predictibilitate a acestora.

Edilul şef a amintit că există discuţii avansate cu Primăriile de sector pentru identificarea unor suprafeţe de teren pe care să se poată construi parcări de reşedinţă.

În cadrul întrevederii s-a mai abordat subiectul pistelor pentru biciclişti, propunându-se în acest sens constituirea unui grup de lucru, format din specialişti ai Primăriei Capitalei şi ai Primăriilor de sector, care să realizeze un plan coordonator de realizare a acestora, ţinându-se cont de Planul de Mobilitate Urbană, dar şi de proiectele deja cuprinse în PIDU.