Editura Evenimentul si Capital

CERCETAȚI DE 4 ANI. Cum riscă închisoarea BUZDUGAN ȘI MORAR pentru o... glumă!

Autor: | | 0 Comentarii | 2311 Vizualizari

Realizatorii sunt acuzați de furt intelectual, iar scandalul dintre blogger-ul clujean Radu Valentin Băzăvan și matinalii de la Radio Zu ia formă penală. Ce răspund matinalii

Daniel Buzdugan şi Mihai Morar, realizatorii matinalului de la Radio ZU, au primit, luni, 25 ianuarie, o veste tristă din partea Judecătoriei Sectorului 1. Cercetarea penală va continua în cazul plângerii făcute în urmă cu 4 ani de către Radu Valentin Băzăvan, blogger-ul din Cluj ce deține groparu.ro și care spune că și-au trecut pe numele lor „Sloganele judeţelor din România”, anunță click.ro.  Cei doi realizatori radio sunt acuzați pentru nerespectarea drepturilor de autor, infracţiune ce poate fi pedepsită cu până la 2 ani de închisoare, conform art. 139  şi art. 140  din Legea 8/1996.

„Dosarul a ajuns la Poliţie şi la procurori. S-a început oficial urmărirea penală şi au calitatea de suspecţi. Se fac cercetări în continuare”,  a precizat, pentru Click!, avocatul lui Băzăvan, Cosmin Suciu.

Cum a început povestea. În 2011, în matinalul de la Radio Zu, Buzdugan şi Morar au preluat un articol, „Sloganele judeţelor din România”, ce se afla pe pagina groparu.ro și nu au citat sursa. Radu Valentin Băzăvan (foto) a făcut plângere pentru nerespectarea drepturilor de autor, dar patru ani mai târziu Poliția a dat NUP (neînceperea urmăririi penale) pe motiv că „nu s-au găsit elemente constitutive ale infracțiunii”.

Autorul a atacat în instanță decizia polițiștilor, iar la începutul săptămânii în curs Judecătoria Sectorului 1 a decis respingerea ordonanței de clasare a dosarului și retrimiterea cazului pentru cercetare.

Ce zic matinalii

Contactat de EVZ, Daniel Buzdugan a spus că nu a primit încă vreo înștiințare din partea Judecătoriei. Mai mult, realizatorul radio dezvăluie și că nu a fost chemat până acum să dea vreo declarație.

Despre folosirea glumei „Sloganele judeţelor din România”, realizatorii Radio Zu spuneau atunci că autorul nu a fost citat dintr-o eroare. „Primim sute de bancuri în matinalul de la radio, pe email, pe SMS, sau pe Facebook. Inițial, am citit-o, dar nu am știut că această glumă are un autor. Când am aflat cui aparține, am făcut rectificarea și ne-am cerut scuze. Numele autorului a fost difuzat atât în emisiunea matinală de a doua zi, cât și pe site-ul radioului. Blogger-ul însă s-a supărat”.

Pagina 1 din 1



Alte articole din categoria: Divertisment

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
infoactual.ro
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate