Alegeri parlamentare 2016. Câte autostrăzi promit partidele dacă ajung la guvernare

Alegeri parlamentare 2016. Câte autostrăzi promit partidele dacă ajung la guvernare

EVZ începe să vă prezinte, în oglindă, ofertele electorale ale partidelor. Primul episod: infrastructura. PSD şi PNL au idei similare, PMP cere un pact politic, iar USR vrea trenuri rapide

PSD promite autostrada Moldovei (Bucureşti–Iaşi), cea a Transilvaniei (Ploieşti-Braşov- Târgu Mureş, Gilău- Borş) şi o autostradă peste munţii Carpaţi: Târgu Mureş-Iaşi.

În domeniul feroviar, PSD propune linia Bucureşti-Iaşi-frontieră şi Coridorul pan-european IV (Sighişoara- Coşlariu-Simeria, Frontieră- Curtici-Simeria). Pesediştii mai plănuiesc noi linii de metrou în Capitală: 1 Mai-Otopeni; Râul Doamnei-Eroilor; Eroilor-Iancului; Berceni-Pipera. Cumpărarea a 30 de avioane noi TAROM, un nou terminal pentru pasageri şi o autogară pentru transportul în comun la Aeroportul Otopeni şi portul regional Constanţa sunt alte măsuri din oferta PSD.

PNL, măsuri la indigo

Ne puteți urmări și pe Google News

Liberalii vor să facă din Constanţa al treilea port ca mărime din Europa şi finalizarea lucrărilor de reabilitare feroviară pe tronsonul Curtici-Simeria-Sighișoara-Brașov- București-Constanța și București- Iași-Ungheni.

Ei vor și ca drumurile expres și cele județene să se interconecteze cu principalele autostrăzi naționale. PNL promite trei autostrăzi: autostrada Unirii (Tg. Mureș – Iași – Ungheni), Olteniei, de la granița de vest până la Calafat și Moldovei (București – Ploiești – Buzău – Focșani – Albița). Liberalii promit consolidarea aeroporturilor Henri Coandă (Otopeni), Traian Vuia (Timişoara), Mihail Kogalniceanu (Constanța) și relansarea companiei TAROM.

USR construiește de abia în 2019

USR vrea să facă, din bani europeni, trecerile peste Carpaţi între Sibiu- Piteşti şi Târgu Mureş-Iaşi. La CFR vor să lanseze proiecte de reabilitare pentru ca trenurile să circule cu 160 km/h. USR promite și autostrăzile Iași–Târgu Mureș și Pașcani- Bacău-Focșani-Buzău-București. Ei mai vor un pod peste Prut. (Au contribuit Ionel Dancu şi Iasmina Ardelean)

PMP vrea pact politic

PMP susține că trebuie să existe un pact între forțele politice legat de Master Planul General de Transport pentru prioritizarea clară a proiectelor în funcție de necesități și de resurse, „prin alocarea continuă și coerentă a resurselor financiare pentru implementare”. PMP promite și simplificarea procedurilor și obținerea avizelor în proiectele de infrastructură, eficientizarea activității CNADNR și transparentizarea cheltuirii banilor publici pe aceste proiecte.

ALDE ar cheltui peste 5 miliarde euro

ALDE vrea să aloce 5,5 mld. euro pentru investiţiile în infrastructură, prioritare fiind autostrada Braşov–Iaşi– Ungheni, Centura Nord–Bucureşti, Centura Sud-Bucureşti, Transilvania– Cluj–Borş, Comarnic–Braşov, Piteşti–Sibiu, Piteşti–Craiova şi Braşov–Bacău. Ei vor să finalizeze în 2017 autostrăzile Transilvania (Gilău– Nădăşelu și Ogra–Câmpia Turzii), Braşov– Borş (Târgu-Mureş–Ogra), Sebeş– Turda și Lugoj–Deva.