O expoziţie care va reuni 30 de lucrări de pictură sub semnătura unor nume definitorii pentru contextul cultural românesc : Dorin Coltofeanu, Teodora Coltofean, Ion Grigorescu, Ruxandra Grigorescu, Christian Paraschiv şi Mihai Sârbulescu.
Repunerea pe simeze a expoziţiei “Insula Eternei Primăveri” are loc în perioada 11 noiembrie-5 decembrie 2014, în cadrul Proiectului Contemporanii. Vernisajul se va desfăşura pe data de 11 noiembrie, la ora 18:30, la parterul Turnului BRD din B-dul Ion Mihalache nr.1-7 din Capitală. În noua versiune, expoziţia va reuni 30 de lucrări de pictură care poartă semnătura unor nume marcante în arta românească.
A transformat radical
Mihai Sârbulescu este unul dintre cei mai importanţi artişti români contemporani, membru co-fondator al grupului Prolog şi Doctor al Universităţii Naţionale de Arte Bucureşti. Din anul 2004 este cadru didactic la Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, Secţia Pictură. În 2006, ca recunoaştere a meritelor sale, a fost decorat de Statul Roman cu Ordinul National Serviciul Credincios în Grad de Cavaler. Christian Paraschiv (n.1953) a absolvit Institutul de Arte Plastice 'Nicolae Grigorescu' din București în 1978. S-a afirmat în anii '80 drept unul dintre exponenții generației care a transformat radical arta experimentală românească, orientând-o spre estetica internațională a postmodernismului. În 1986 a părăsit România și s-a stabilit la Paris, unde de atunci este reprezentat de Galerie Oudin Art Contemporain, care i-a organizat mai multe expoziții personale. De asemenea, în 2009 ICR Paris i-a găzduit expoziția intitulată Nomos / Le Corps, iar în 2007 Muzeul Național de Artă Contemporană (MNAC) din București i-a dedicat o amplă retrospectivă, cu lucrări din 30 de ani de creație (1977-2007). Christian Paraschiv și-a construit opera de-a lungul timpului, pe baza trinomului memorie-identitate-exil, în care tema corpului uman — adesea auto-referențială — joacă un rol major. Artistul se exprimă într-o varietate de genuri și tehnici, mergând de la pictură și sculptură la intervenții pe fotografie, video art, instalație și performance.
Periplu artistic
Ruxandra Grigorescu este născută în anul 1959 şi este absolventă secţia pictură în 1984. Câteva repere ale „periplului” său artistic: 1994 - Eminescu, galeria Catacomba, 1997 - Radu Petrescu, Muzeul Literaturii, cu Ion Grigorescu, 1998 - Târgul de carte Frankfurt, Leipzig, 1999 - Prolog, galeria Bădescu, Timişoara 1999 - Sacrul în artă, galeria Parlament, 1999 - Festival de pictură, Cagnes sur Mer, 2010 - Despre frici şi frică, personală la Galeria Curtea Veche, 2012 - Țara promisă, cu Ion Grigorescu, Galeria Jecza, şi aşa mai departe. Ion Grigorescu este considerat unul dintre cei mai interesanți artiști conceptuali români, cu o viață pe măsură. În plini ani '70 acesta făcea, în secret, artă performativă experimental-avangardistă pentru România şi extrem de riscantă pentru contextul politic inerent. Lucrările lui Grigorescu din anii 70-80 sunt „invitate” în mari galerii ale lumii (câteva repere: în 1997, participă în Pavilionul Central al României la Bienala de la Veneţia, în anul următor e invitat de curatoarea Ruxandra Balaci la Departamentul de Artă Contemporană al Muzeului Naţional de Artă din Bucureşti cu o expoziţie personală care acoperă nici mai mult nici mai puţin de 3 decenii de viaţă, apoi galerii din Roma, Milano, Paris, Varşovia, Berlin, New York.
Cei mai bine cotaţi
Teodora Coltofean a absolvit institutul de Arte Plastice “Nicolae Grigorescu” din Bucureşti în 1981, la secţia pictură, clasa profesorului Marius Cilievici. În prezent este cadru didactic la Liceul de Arte Plastice “Nicolae Tonitza”,din 1993. Este membru titular al Uniunii Artistilor Plastici din 1990. Dorin Coltofeanu este unul din artiştii modelaţi în anii ’70 de Corneliu Baba, însă a reuşit să devină ucenicul care s-a detaşat de stilul maestrului. Coltofeanu este unul dintre cei mai bine cotaţi pictori români contemporani. Numeroasele expoziţii şi licitaţii la care participă cu tablourile sale nu fac decât să îl încurajeze să lucreze. Nu a împrumutat stilul nici de la dascălul Corneliu Baba, nici de la Alexandru Ciucurencu, "adversarul" acestuia în epocă.
Temele operelor expuse la vernisajul de marţi, 11 noiembrie, sondează necuprinsul oceanului, ameţitorul aliaj munte-vulcan şi mare, mirifice „explozii” florale, versanţi abrupţi împăduriţi de vegetaţie nebună, în esenţă rezultatul impactului la nivel de viziune şi artă pe care l-au avut cei şase artişti în tabăra de pictură organizată în cadrul Proiectului Contemporanii “Madeira, Insula Eternei Primăveri”. Evenimentul se înscrie în tradiţia BRD Groupe Société Générale de a pune la dispoziţia artiştilor plastici – pictori, sculptori sau graficieni, tineri sau consacraţi, spaţiul expoziţional de la parterul sediului său central.