Yahoo! descinde în România

Compania ar putea reduce decalajul faţă de Google mizând pe pieţele aflate în curs de dezvoltare.

După ce în România au venit nume sonore din industria IT, precum Microsoft, Nokia, Oracle, HP sau IBM, un nou gigant ar putea la anul să-şi înceapă direct afacerile pe piaţa autohtonă. Este vorba de compania de servicii pe internet Yahoo!, ai cărei reprezentanţi au venit deja la începutul lunii noiembrie în ţara noastră pentru a discuta cu autorităţile şi pentru a tatona piaţa. Atunci, secretarul de stat pentru Tehnologia Informaţiei, Zoltán Somodi, s-a întâlnit cu reprezentanţii corporaţiei americane. Întâlnirea a avut loc la sediul Ministerului Comunicării şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI) şi a fost stabilită prin intermediul Agenţiei Române pentru Investiţ ii Străine (ARIS), cu scopul realizării unui studiu de piaţă al Yahoo! privind oportunitatea de a investi în România. Oamenii din IT şi chatul au încurajat Yahoo! Delegaţia companiei Yahoo! s-a interesat de posibilitatea deschiderii unui Centru de Cercetare-Dezvoltare software în regiune, urmând ca o decizie finală să fie luată în urma analizei situaţiilor din mai multe state din sud-estul Europei. Reprezentanţii Yahoo! s-au arătat interesaţi de evoluţia şi tendinţele pieţei IT din România şi de dimensiunea forţei de muncă în specializările automatică, informatică şi calculatoare, precum şi de curricula din domeniul universitar aplicabilă în IT&C. „Principalul avantaj al României în domeniul IT&C este dat de pregătirea solidă de specialitate a tinerilor absolvenţi. În plus, faptul că aceştia stăpânesc limbi străine de largă circulaţie internaţională reprezintă un avantaj incontestabil pe o piaţă atât de competitivă precum cea de IT&C“, ne-au declarat oficialii MCTI. Un alt avantaj al României îl reprezintă salariile competitive faţă de celelalte ţări din regiune.

Oameni din piaţă spun că Yahoo! a devenit interesată de piaţa autohtonă şi în momentul în care a constatat că românii care navighează pe internet folosesc în proporţie de 95% serviciul de mesagerie instant Yahoo! Messenger. Afaceri indirecte În România, Yahoo! colaborează deja de aproximativ un an cu societatea de vânzare de publicitate on-line MediaCafe, fiind reprezentantul exclusiv al reţelei companiei americane pe piaţa locală, informează agenţia de ştiti Mediafax. Tot Mediafax scrie că adresa www.yahoo.ro a fost înregistrată în luna iulie 1996, iar ultima modificare a avut loc în noiembrie 2007. Marea rivală, compania Google, a intrat pe piaţa din România încă din 2004, când a lansat serviciile de căutare în limba română la adresa www.google.ro. Google a angajat un country consultant pentru România la începutul acestui an în persoana lui Radu Tudorache, fost director în cadrul ANRCTI şi o agenţie de comunicare, Synergy Communications. „MCTI susţine şi se implică în iniţiativele marilor investitori de a realiza centre de suport, centre de cercetare-dezvoltare software, care presupun eforturi conjugate din partea administraţiei publice, a agenţilor economici şi a mediului academic. Aceste investiţii din partea marilor corporaţii dovedesc încrederea acestora în sectorul IT din România şi creează premisele unor colaborări viitoare“, au mai adăugat oficialii MCTI. Alte companii celebre din sectorul IT&C, care au ales să-şi extindă afacerile şi pe piaţa din România, sunt: Amazon, Advanced Micro Devices (AMD), Intel, Infineon, Ericsson, SAP, Siemens, Motorola, Alcatel, Adobe, Huawey sau Alvarion. NOTORIETATE 3,4 miliarde de vizualizări pe zi Yahoo! Inc. este o companie de servicii pe internet, fondată în 1994 de doi absolvenţi ai Universităţii Stanford din SUA, Jerry Yang şi David Filo. Yahoo! are cartierul general în Sunnyvale, California, şi gestionează o serie de servicii, precum un portal pe internet, un motor de căutare sau e-mail şi mesagerie instant gratuite.

De asemenea, compania este unul dintre principalii jucători în industria de publicitate on-line, alături de Google. Întreaga reţea globală de site-uri Yahoo! înregistrează în medie 3,4 miliarde de vizualizări pe zi. Yahoo! a raportat în trimestrul al treilea venituri de 1,768 miliarde de dolari şi un profit net de 151 milioane de dolari. Pentru întregul an, compania are ca obiectiv venituri de circa cinci miliarde de dolari. Compania este listată pe Bursa americană Nasdaq şi are o capitalizare bursieră de 32,7 miliarde de dolari.