După reacția Ministerului Transporturilor de la București, compania aeriană low-cost, Wizz Air a venit cu o serie de explicații despre anularea a zeci de zboruri, în ultimele luni, fapt ce a dus la o nemulțumire masivă în rândul românilor.
Compania Wizz Air susține că anularea curselor aeriene s-a făcut, în multe cazuri, din motive independente de companie, cum ar fi grevele de pe marile aeroporturi din Europa, condițiile meteo nefavorabile sau lipsa pieselor pentru reparația avioanelor.
Cu toate astea, mai spun cei de la Wizz Air, nu a fost vorba niciodată despre anularea a nouă zboruri într-o singură zi, așa cum spunea zilele trecute un secretar de stat din Ministerul Transporturilor de la București.
Unul dintre piloții de la Wizz Air a declarat pentru Evenimentul Zilei că una dintre problemele din ultima perioadă ale companiei low cost este cauzată, în principal, de lipsa echipajelor.
”În pandemie, piloți și echipajele de cabină au plecat iar acum când traficul a crescut foarte mult, compania nu a mai angajat. De exemplu, un pilot nu poate zbura mai multe ore decât cele stabilite prin regulamentele de aviație. Dacă ajungem la Cluj, unde este o bază mare a Wizz Air, și nu este un alt echipaj gata pregătit să preia avionul și să plece spre destinația stabilită în orarul de zbor, cursa se anulează. E simplu”, ne-a spus pilotul care a dorit să își păstreze anonimatul.
Pertubări neprevăzute
Oficial, Wizz Air dă vina pe ”perturbări neprevăzute” atunci când a luat decizia de a anula zeci de zboruri, în ultimele luni.
Compania de aviație mai arată că a reușit performanța de a opera, în perioada ianuarie - iulie 2023, 99.12 la sută din zborurile din România, față de 98.73 la sută, în 2022.
”Wizz Air colaborează în mod activ cu autorităţile române. Wizz Air este dedicată menţinerii celui mai înalt nivel de satisfacţie a clienţilor. Ca urmare a unor perturbări neprevăzute, cauzate de factori care deseori sunt în afara controlului companiei aeriene, cum ar fi grevele controlorilor de trafic aerian şi personalului din aeroporturi, condiţiile meteorologice şi provocările din lanţul de aprovizionare cu piese, Wizz Air a fost nevoită să anuleze unele dintre zborurile sale, dar niciodată până la nouă zboruri pe zi, aşa cum a fost afirmat în mass-media”, afirmă reprezentanţii companiei aeriene.
Ce soluții a găsit Wizz Air pentru zborurile anulate
Nemulțumiți de situație, foarte mulți români le-au cerut autorităților naționale să intervină, pentru a obliga Wizz Air să găsească soluții.
În urmă cu patru zile, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu a anunţat că a sesizat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, după ce Wizz Air a anulat într-o singură zi, din motive tehnice, nouă zboruri.
În paralel, Wiz Air a mai anunțat că a luat măsuri care se referă la creşterea disponibilităţii aeronavelor, adăugarea unor aeronave suplimentare de rezervă şi ajustarea programului echipajelor pentru a permite un interval de timp mai mare între zboruri.
”Compania aeriană a mărit numărul agenţilor care vorbesc limba română în centrele sale telefonice, a introdus soluţii digitale şi a mărit numărul furnizorilor care oferă cazare pentru a uşura selectarea hotelurilor pentru pasageri în timpul unei perturbări”, susţin reprezentanţii Wizz Air.