Noul sistemul de operare produs de Microsoft, Windows 7, se va vinde de trei sau patru ori mai bine pe piaţa autohtonă decât Vista, a declarat, ieri, directorul general al Microsoft România, Călin Tatomir.
El speră ca noul produs să acopere 70%-80% din piaţă, care momentan este dominată de Windows XP, lansat în 2001.
„În perioada dificilă pe care o parcurgem, din ce în ce mai multe companii apelează la serviciile IT pentru a creşte productivitatea cu costuri reduse. Cu noul sistem de operare, Microsoft merge mai departe şi te învaţă să utilizezi PC-ul la capacitatea sa maximă”, a spus Tatomir. Navigarea rapidă pe internet, administrarea conturilor multiple de e-mail, accesul uşor la chaturi, schimbul de fotografii din meniu, crearea de filme şi prezentări sunt câteva dintre caracteristicile noului Windows.
Preţurile de comercializare vor fi sensibil mai mici decât cele ale Windows Vista, iar în Europa va exista o promoţie de preţ atractivă, spune Tudor Galoş, liderul de proiect Windows Business. Licenţa Windows 7 va costa 120 de euro pentru versiunea Home Premium în timpul promoţiei, care va dura până la 31 decembrie, şi de 200 de euro după această dată. Pe 31 octombrie va fi lansată varianta în română, la 9 zile după versiunea oficială, din 22 octombrie.