WhatsApp a intrat în vizorul Comisiei Europene. Are o lună la dispoziție pentru a rezolva problema protecției datelor

Sursă: Michele Ursi | Dreamstime.com

WhatsApp a fost avertizat de autoritățile de reglementare europene că mai are o lună pentru a-și remedia condițiile confuze ale serviciului, a declarat astăzi Comisia Europeană. Platforma de mesagerie deținută de Meta a fost investigată de UE în urma unei serii de plângeri privind protecția consumatorilor depuse împotriva sa de către Rețeaua de Cooperare pentru Protecția Consumatorului (CPC)

WhatsApp se confruntă cu probleme după ce s-a aflat că utilizatorii nu sunt în siguranță determinând o serie de agenții de protecție a datelor din UE să emită avertismente. Există o oarecare suprapunere în aceste preocupări de reglementare, dar plângerile privind protecția consumatorilor acuză WhatsApp că presează în mod nedrept utilizatorii să accepte modificări ale T&C și ale politicii sale de confidențialitate, precum și că obiectează cu privire la lipsa de claritate în comunicările sale către utilizatori, iar organele de pază le  consideră insuficiente și confuze.

Comisia a avertizat vineri WhatsApp să clarifice situația incertă de pe platformă

Executivul UE a spus că WhatsApp a răspuns la scrisoarea sa anterioară susținând că furnizează utilizatorilor „informațiile necesare” cu privire la actualizările ToS, inclusiv prin notificări în aplicație și prin centrul său de asistență.

„În special, WhatsApp i se cere să arate cum intenționează să comunice eventualele actualizări viitoare ale termenilor săi de serviciu și să facă acest lucru într-un mod care să faciliteze pentru consumatori să înțeleagă implicațiile acestor actualizări și să decidă liber dacă doresc să continue să utilizeze WhatsApp după aceste actualizări”, a scris Comisia Europeană în scrisoare.

Companiei i se cere, de asemenea, să clarifice dacă obține venituri din politicile comerciale legate de datele utilizatorilor.

Cu toate acestea, informațiile sunt furnizate de WhatsApp într-un mod insistent şi sunt considerate insuficiente şi derutante pentru utilizatori. WhatsApp are acum la dispoziţie o lună pentru a le demonstra autorităţilor de protecţie a consumatorilor că practicile sale respectă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.

Aplicația WhatsApp este suspectată că nu protejează utilizatorii

“WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înțeleg ceea ce acceptă și modul în care datele lor cu caracter personal sunt în scopuri speciale în scopuri comerciale, pentru a oferi servicii unor parteneri de afaceri. Mă aştept în continuare ca WhatsApp să respecte pe deplin normele UE care protejează consumatorii şi drepturile lor fundamentale”, a declarat Didier Reynders, comisarul pentru Justiţie.

Comisia a declarat că WhatsApp are la dispoziție o lună pentru a demonstra autorităților de protecție a consumatorilor din bloc că practicile sale respectă legislația UE privind protecția consumatorilor. Nu este clar ce s-ar putea întâmpla dacă termenul limită expiră fără ca WhatsApp să facă modificările necesare, dar aplicarea legii privind protecția consumatorilor este transferată agențiilor naționale – iar Comisia își asumă, în esență, un rol de coordonare aici, deoarece este o plângere transfrontalieră. Așadar, rezultatul probabil al neconformității continue este că WhatsApp riscă să primească o serie de sancţiuni la nivelul statelor membre.

Din punct de vedere istoric, nivelul sancțiunilor pe care agențiile naționale le pot percepe pentru încălcări ale protecției consumatorilor a variat și poate fi nesemnificativ, scrie techcrunch.com.