Cele trei zile de weekend aduc şase premiere în teatrele Capitalei: două astăzi, una mâine, trei duminică.
Fie că mergeţi la Naţional sau la Odeon, fie că alegeţi montările lui Vlad Massaci, de la independentul Teatru Act sau de la Comedie, important este să bifaţi cel puţin un spectacol. Alegeţi!
TNB. Georgică, Mircică, Mama, Bunica şi Tatăl lui Georgică, Mama lui Mircică şi Securistul sunt personajele din „Complexul România”, piesa care va avea premiera oficială astă-seară, la Teatrului Naţional. Scrisă de Mihaela Michailov şi premiată de UNITER în 2006, „Cea mai bună piesă a anului 2006” e pusă în scenă de regizoarea Alexandra Badea. Spectacolul despre societatea în care acceptăm să trăim, plină de foştii pioneri şi utecişti, de minciuni şi stereotipuri, se joacă de la ora 19.00, la Sala Atelier. „Complexul România”, un proiect al Centrului de Cercetare şi Creaţie Teatrală „Ion Sava”, îi are pe afiş pe Răzvan Oprea, Eduard Adam, Diana Dumbravă, Ioan Andrei Ionescu, Raluca Zamfierscu, Carmen Ungureanu şi Mihai Calotă.
La Teatrul Naţional se mai joacă şi duminică un spectacol în premieră, „Ecaterina cea Mare”, de Bernard Shaw, în regia lui Cornel Todea. O satiră cu accente burleşti, piesa îi are ca protagonişti pe experimentaţii Ştefan Iordache şi Maia Morgenstern, în rolurile Prinţului Potemkin, respectiv Ecaterina, împărăteasa Rusiei. Spectacolul se joacă la Sala Amfiteatru, de la ora 19.00.
ACT. Un bărbat care lucra într-una din clădirile World Trade Center supravieţuieşte pentru că, pe 11 septembrie 2001, în dimineaţa atacurilor teroriste, se afla în casa amantei sale. Povestea scrisă de Neil LaBute se spune astăzi, la Teatrul Act. Spectacolul „The Mercy Seat/ Ziua de Apoi”, prezentat în premieră pe ţară şi regizat de Vlad Massaci, îi aduce pe scenă pe actorii Mihaela Sîrbu (Abby) şi Constantin Diţă (Ben). Biletul de intrare la „Ziua de Apoi” - o producţie Teatrul Fără Frontiere - costă 15 (preţ întreg) şi 10 lei (tarif redus).
ODEON. „Mi s-a părut seducătoare ingenuitatea cu care Lessing vorbeşte despre ticăloşie, crimă, sadism, ferocitatea umană, care iau uneori proporţii enorme în spectacolul nostru, ca într-un bestiar”. Aşa îşi justifică regizorul Radu Alexandru Nica montarea „Emilia Galotti”, premiera acestui weekend la Teatrul Odeon. Subiectul piesei e împrumutat din „Istoria romană” a lui Titus Liviu: căpetenia unei grupări de patricieni o răpeşte pe frumoasa Virginia pentru a o supune poftelor sale. Ca s-o ferească de această ruşine, tatăl ei o înjunghie în piaţa publică. Spre deosebire de sursa ei de insiraţie, povestea Emiliei Galotti are un final fericit. Ca să-l aflaţi, veniţi la Odeon mâine sau duminică, de la ora 19.00!
COMEDIE. Doris este „Fata din mătase artificială”, care vă aşteaptă la Teatrul de Comedie, duminică seară. Locuia într-un oraş de provincie. Acum s-a mutat la Berlin, în căutarea norocului. Vrea să devină „mătase naturală”. Piesa lui Irmgard Keun, tradusă de Victor Scoradeţ şi regizată de Vlad Massaci, se joacă la Sala Studio, în premieră oficială, de la ora 19.30. Din distribuţie fac parte actorii Delia Nartea şi Alexandru Conovaru, iar scenografia este semnată de Raluca Turliu Cobilanschi.
CASANDRA. „Gaiţele” lui Alexandru Kiriţescu se joacă, în premieră, la Studioul de Teatru Casandra, duminică. Spectacolul este realizat de Magda Catone şi Andrei Aradits, iar actorii sunt studenţi ai anului IV Actorie, clasa lui Florin Zamfirescu. „Gaiţele” se joacă de la ora 18.00, la Sala Masca din Bulevardul Bucureştii Noi.