Un braşovean a fost nevoit să schimbe trei casete de direcţie la maşina abia cumpărată. Fiindcă "autoturismul a fost asamblat greşit", bărbatul cere altul.
În anul 2008, Dan Micaş şi-a cumpărat cu banii jos, 11.200 de euro, un autoturism nou, Fiat Linea. Achiziţia urma să fie atât maşină personală, cât şi taximetru. La doar trei luni de la semnarea contractului a început coşmarul pentru braşovean, maşina s-a defectat, iar problemele au început să se repete periodic. Bărbatul a chemat în instanţă firma care i-a vândut autoturismul, cerând să i se înlocuiască cu unul nou. De partea cealaltă, reprezentanţii dealerului Fiat spun că iau oferit braşoveanului soluţii de despăgubire, însă acesta le-a refuzat. Probleme la trei luni de la achiziţia automobilului "Am cumpărat maşina pentru taximetrie pe persoană fizică şi o conduc numai eu. Anual, fac aproximativ 33.000 km. Dar chiar şi făcând taxi, nu aveam voie să am astfel de probleme. Primele belele au apărut la 4.932 km. M-am prezentat la dealerul local AutoBrescia Braşov pentru zgomote pe faţă sub pedalier şi alte probleme. Cei de acolo miau spus că nu aud nimic", îşi aminteşte reclamantul. Pentru că zgomotele pe faţă se auzeau tot mai tare, a făcut o constatare la alt service. Concluzia a fost: joc în caseta de direcţie. "Cu această constatare, m-am dus la service-ul Fiat, au avut aceeaşi părere şi în cele din urmă caseta de directie a fost schimbată la 11.346 km. În următoarele luni am mai schimbat, printre altele, şi bucşile de la caseta de direcţie", mai spune bărbatul. A doua şi a treia casetă de direcţie înlocuită La 31.000 km, braşoveanul a mers din nou la un service Fiat pentru că se auzeau zgomote pe faţă. Concluzia a fost din nou: joc în caseta de direcţie. După alte dispute cu cei de la service-ul AutoBrescia, piesa auto a fost schimbată la 45.910 km, dar în alt judeţ. Calvarul nu s-a încheiat aici. "Pe la 76.500 km, am mers la un service particular pentru constatare zgomote faţă. Concluzia? din nou joc în caseta de direcţie!! Nu-mi venea să cred, aşa că am fost şi la un service Fiat, care a confirmat în scris că am joc în caseta de direcţie: practic, am avut trei casete de direcţie defecte în 77.000 km". După acest incident, Dan Micaş a cerut înlocuirea autovehicolului pentru că avea nevoie de reparaţii prea dese. AutoItalia: "I-am oferit alternative, însă ne-a refuzat" AutoItalia este firma care reprezintă Fiat în România. Reprezentanţii acestei societăţi ne-au declarat că de acest caz sunt răspunzători reprezentanţii dealerului local AutoBrescia Braşov. "Ştim de acest caz, am purtat o corespondenţă lungă cu domnul Micaş. I-am oferit alternative, însă nu era ce îşi dorea dânsul. Noi am făcut şi mereu facem tot ce putem pentru a ne ajuta clienţii, însă comunicarea în acest caz a fost dificilă", ne-a declarat Iulia Tudor, PR Manager AutoItalia. Îşi caută dreptatea în instanţă Pentru a-şi face dreptate, bărbatul a chemat dealerului local AutoBrescia Braşov în judecată, cerând înlocuirea maşinii. "La expertiză, din momentul numirii expertului şi până la convocare în vederea expertizării maşinii, au trecut patru luni. Am depus şi declaraţiile a doi posesori de Linea care nu au probleme cu direcţia şi fac taxi. Menţionez că la momentul expertizei încă nu era defectă şi a treia caseta. Concluzia finală a expertului este următoarea: s-au stricat doua casete de direcţie fiindcă eu am circulat cu viteză prin gropi. De ceilalţi taximetristi a scris că nu au mers cu viteza prin gropi, ca mine. Oare cum o fi dedus că eu, cu maşina personală o fac praf intenţionat, iar cele două taxiuri care sunt de firma şi au mai mulţi şoferi conduc grijuliu?", se întreabă bărbatul. Instanţa de judecată nu i-a dat câştig de cauză bărbatului, însă spune că nu se va da bătut. "Am greşit că am chemat în instanţă doar AutoBrescia Bra şov. Acum doresc să deschid un alt proces împotriva AutoItalia România", mai spune braşoveanul. "Am schimbat trei casete de direcţie în 77.000 km. Fac taximetrie, însă nu aveam voie să am astfel de probleme." DAN MICAŞ, reclamant SESIZĂRI 37 de reclamaţii auto la ANPC Conform datelor puse la dispoziţie de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), în acest an au fost depuse 37 reclamaţii de români care au avut probleme cu maşinile. Dintre acestea 18 au fost întemeiate, iar opt au fost soluţionate pe cale amiabilă. "Deficienţele sesizate de consumatori au fost legate de informarea consumatorului, defecte în termenul de garanţie, cât şi deficiente care se refera la contractele de leasing", potrivit ANPC. "Defectarea casetei de direcţie este o problemă destul de sâcâitoare . Chiar dacă nu e un pericol iminent de accident, este posibil ca coraborat cu alte probleme de mecanică, această defecţiune să fie cauza producerii unui accident", ne-a explicat un expert în automobile.