Vom ajunge mai repede la Bulgari. Drumul de legătură DN 5– Şoseaua de Centura – Pod Prieteniei se deschide circulației pe 20 decembrie

Sursa Foto: Arhiva EvZ

Calea rutieră DN 5– Șoseaua de Centura – Podul Prieteniei se va deschide circulației. Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a transmis încă din primele zile de preluare a portofoliului că urmează să facă vizite neanunţate pe şantierele obiectivelor de infrastructură din România.

„Sunt obiective importante pe care trebuie să le livrăm românilor. Era o ruşine a noastră ca intrarea în ţară să nu arate cum trebuie. Cred că fiecare dintre noi a văzut cum arăta ieşirea sau intrarea în ţară dinspre Bulgaria.

Antreprenorul, care este unul serios, s-a mobilizat şi putem spune că acum avem şi noi un drum demn de zilele noastre. Aş vrea sa văd astfel de drumuri peste tot în ţară”, a declarat, marți, ministrul Sorin Grindeanu, după o vizită pe șantierul de la Drumul de legătură DN 5 km 60+500 - Şoseaua de Centură- Podul Prieteniei km 61+400.

Când se deschide circulației Șoseaua de Centură - Podul Prieteniei

Lucrările de la Șoseaua de Centură - Podul Prieteniei sunt finalizate în procent de 95%. Este vorba de 5, 72 de km, dintre care 5,10 km lungime drum de legătură şi 0,62 km lungime drum reabilitat/lărgit. Astfel, Ministerul Transporturilor a anunțat, marți, darea în circulație a tronsonului.

Potrivit primelor informații, șoferii români vor putea circula pe calea rutieră în a doua jumătate a lunii decembrie, mai exact începând cu data de 20 decembrie 2021. Lucrările pe șantier, care se află în responsabilitatea PORR Construct, se vor finaliza în întregime până în luna aprilie a anului viitor.

Valoarea contractului semnat în luna noiembrie a anului 2019 pentru lucrările de la Șoseaua de Centură - Podul Prieteniei este de 106.638.187,87 lei fără TVA.

Sorin Grindeanu continuă să țină pe jar muncitorii

În altă ordine de idei, ministrul Transporturilor a mai precizat, la vizita efectuată marți alături de premierul României, că va continua să verifice împreună cu reprezentanții CNAIR stadiul șantierelor din țară, pe neanunțate.

„De 30 de ani, statul român a rămas dator către cetățeanul român în privința infrastructurii de transport. Statul român trebuie să înceapă să plătească din această datorie către cetățean. Am văzut în acești ani enorm de multe studii, proiecte, desene, puține dintre ele fiind puse în practică”, a spus Sorin Grindeanu, în urmă cu aproximativ trei zile, cu precizarea că nu poate face reforme de unul singur, ci în colaborare cu o echipă ministerială de profesioniști.