Rezultatele înregistrate de grupul auto german în primul semestru îi îndeamnă pe analiști să anticipeze că Volkswagen va deveni, la sfârșitul anului, al doilea cel mai mare jucător global pe ramură, după General Motors, dar înaintea Toyota.
General Motors (GM) a fost grupul auto cu cele mai bune rezultate comerciale, în 2010, urmat de Toyota și Volkswagen.
Topul ar putea cunoaște modificări, la finele acestui an, anticipează analiștii citați de ”Automotive News”.
Cu vânzări de 4,1 milioane de mașini, pe primul semestru, Volkswagen ar avea motive întemeiate să spere că va urca o poziție, până pe doi, în ierarhia care va contabiliza rezultatele din 2011, indică experții ”J.D. Power”.
Consultanții ”IHS Automotive” sunt de părere că GM își va păstra fără emoții poziția dominantă și la finele acestui an, cu un volum așteptat de 8,65 de milioane de unități.
Toyota, pe de altă parte, va resimți din plin efectele cataclismului natural care a lovit Japonia în primăvară, urmând a pierde locul doi, acolo unde, pentru prima oară în istoria sa, ar urma să ajungă Volkswagen.
Potrivit experților citați de ”Automotive News”, grupul auto german va comercializa, până la finele lui 2011, 7,69 de milioane de autoturisme, în timp ce rivalul nipon se va limita la 7,33 de milioane de unități.