Modelul subcompact chinezesc, căruia îi lipseşte în acest moment un motor Euro 5, fără de care nu va putea fi comercializat în ţările UE, ar urma să coste 6.400 de euro.
Compania chineză Great Wall, care a semnat un contract de colaborare cu uzinele bulgare Litex Motors, vrea să lanseze trei modele de maşini ieftine. Potrivit agenţiei bulgare Novinte, în fabrica din sudul Dunării, chinezii vor ansambla un Voleex C10 şi două maşini 4x4, SUV-ul Haval H6 şi pick-up-ul Wingle 5.
Importanţa acestui proiect o reprezintă Voleex C10, maşina care ar urma să coste 12.500 de leva, adică 6.400 de euro, ceea ce însemnă că va fi cea mai ieftină maşină fabricată în Europa, cu 100 de euro sub preţul de bază al Daciei Logan.
Voolex C10 e un hatchback de clasă B (3,8 metri lungime), posibil concurent pentru Dacia Sandero (4 metri lungime), faţă de care este însă vizibil mai mic, dar şi mult mai ieftin – maşina românească având un preţ minim de 7.300 de euro.
Deşi are un preţ mai scăzut decât o berlină Logan (4,2 metri lungime), modelul chinezesc, în două volume, nu va concura direct cu maşina etalon a curentului low-cost lipsindu-i între altele, portbagajul uriaş al acesteia – 330 de litri faţă de 510 de litri. Dacia nu se teme Reprezentanţii de la Dacia nu cred că maşinile chinezeşti făcute în Bulgaria le vor periclita poziţia pe care o au în piaţa auto. „Producătorilor chinezi le vor trebui măcar trei, patru ani pentru a convinge clienţii şi prin fiabilitate – nu doar prin preţ şi imagine –, iar Dacia, în acest timp, nu va sta degeaba”, a declarat Constantin Stroe, preşedinte ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România) şi membru al Consiliului de Administraţie Dacia Automobile. Deocamdată datele tehnice furnizate pe site-ul oficial al Great Wall indică prezenţa unui motor Euro 4 sub capota lui Voolex C10. Cum legislaţia europeană nu permite comercializarea autoturismelor care nu au respectă norma de poluare Euro 5, este de aşteptat ca, până la momentul lansării, producătorul să pregătească un alt motor. Bulgarii vor face 50.000 de maşini chinezeşti pe an
Aşa cum ne-au obşinuit, designerii chinezi n-au ezitat să se inspire din creaţiile altor constructori. Pentru partea posterioară, modelul de referinţă pare să fi fost o Toyota Yaris. Partea frontală ar putea fi rezultatul unei încrucişări nereuşite între un autoturism Lancia şi unul Chrysler.
În ceea ce priveşte celalte două modele, preţul minim pentru SUV-ul Haval H6 ar urma să fie de aproximativ 12.800 de euro, iar pentru pick-up-ul Wingle 5 de 10.250 euro. Great Wall pare să aibă o relaţie destul de strânsă cu autorităţile din Bulgaria. Pe site-ul lor se laudă că a fost singurul producător chinez care a expus la Salonul auto de la Sofia, deschis la finele săptămânii trecute.
Uzina deschisă de chinezi în Bulgaria are o capacitate de producţie de 50.000 de maşini pe an şi a fost construită în urma unei investiţii de 80 de milioane de euro. În afară de cele trei modele, chinezii vor să asambleze ulterior şi un autoturism pe aceeaşi platformă cu Voleex C10, care va purta numele de Voleex C30. <iframe width="560" height="450" src="http://www.youtube.com/embed/X3wbXGFpsvU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> COMPARAŢIE