Veniturile Vodafone România au scăzut cu 2,7%, până la 812,1 milioane euro comparativ cu anul fiscal anterior, în timp ce numărul clienţilor a ajuns la 7,94 milioane, în scădere cu 1,25 milioane abonaţi, potrivit rezultatelor financiare valabile pentru anul fiscal 2011-2012, încheiat la 31 martie.
Scăderea numărului de clienţi s-a produs în urma deconectării continue a cartelelor prepay inactive pe parcursul anului, dar şi ca urmare a introducerii unor noi standarde de raportare a bazei de clienţi care au exclus SIM-urile M2M şi alte servicii de date fixe.
Exceptând efectul diminuării tarifelor de interconectare, intrate în vigoare la 1 martie a.c., veniturile din servicii ale companiei au scăzut cu 0,6% pentru trimestrul încheiat la 31 martie a.c., comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit Vodafone, serviciile de Internet mobil au crescut semnificativ pe fondul lansării de oferte dedicate care au inclus trafic de internet şi smartphoneuri.
În anul financiar 2011-2012, baza de clienţi cu smartphone a Vodafone România s-a dublat faţă de anul precedent, în timp ce veniturile din datele mobile au crescut cu 30% în trimestrul încheiat la 31 martie 2012, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Veniturile EBITDA /profitul operational înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare/ a atins valoarea de 302,9 milioane de euro, în scădere de 1,4%, de la un an la altul. În schimb, EBITDA ca procent din servicii, a fost de 37,3%, ceea ce reprezintă o creştere de 0,8% faţă de anul precedent.
La finele primului trimestru din anul curent, abonaţii reprezentau 43%, iar utilizatorii Cartelei Vodafone 57% din totalul bazei de clienţi a Vodafone România.