Vinuri "decodate" cu telefonul mobil

Posesorii de smartphone-uri pot afla, fotografiind eticheta sticlei, la ce temperatură trebuie servit vinul respectiv sau cu ce fel de mâncare se potriveşte.

Românii îşi pot alege soiurile de vin dorite cu ajutorul telefoanelor mobile după ce Vinvest şi Institutul Multimedia Româno - Elveţian au lansat sticlele de vin cu etichete "codate", 31 de producători de vinuri fiind incluşi în acest proiect.

Astfel, cumpărătorul poate fotografia cu telefonul mobil eticheta produsului dorit şi apoi poate afla, accesând internetul, orice informaţie doreşte despre vinul respectiv, fie că este vorba despre felul de mâncare cu care se potriveşte sau despre temperatura la care trebuie servit.

Informaţii de la experţi

În cadrul proiectului derulat de cele două instituţii, "code2wine", fiecare sticlă de vin are o etichetă bidimensională, unică, ce poate fi "decriptată", cu ajutorul unui soft ce poate fi instalat gratuit, chiar de pe telefonul mobil.

"Portalul aferent code2wine.ro găzduieşte, pentru consumatorii şi iubitorii de vin, informaţii culese de experţii de gustători cu privire la produsele din portofoliul producătorilor şi distribuitorilor de vin. Beneficiile vinului ales asupra sănătăţii, asezonarea cu meniul potrivit, metodele de vinificaţie sau traseele oenoturistice unde se pot degusta şi multe alte informaţii se vor regăsi printr-o simplă accesare", explică oenologul Lucia Pârvu.

Metodă folosită peste graniţe

Conectarea la informaţiile de pe portal se face prin decodificarea codurilor 2D cu ajutorul aplicaţiei ce rulează pe telefonul mobil. Portalul e gestionat pentru început în limba română.

În ţările dezvoltate, codurile 2D sunt instrumente de marketing foarte uzitate. Iar iniţiatorii "code2wine" consideră că România deţine vinuri de calitate ce merită să fie promovate prin asemenea metode.

"Decodificarea codurilor 2D este una din cele mai sigure căi de a convinge un potenţial consumator din România sau din străinătate să achiziţioneze produsul respectiv", conchide Pârvu.