Salonul Auto de la Detroit: viitorul arată bine

Prototipurile etalate la Salonul de la Detroit anunţă apariţia unor modele spectaculoase.

Conceptele dau sarea şi piperul oricărui salon auto de top. Alături de noile modele, pregătite pentru a fi puse imediat în vânzare, producătorii se întrec să facă paradă şi să testeze reacţia publicului cu prototipuri care anunţă următoarele apariţii sau care doar sugerează viitoarele direcţii (stilistice ori tehnologice) pe care doresc să le abordeze. Salonul de la Detroit din acest an, care ne-a oferit câteva modele de serie esenţiale (Ford Mondeo, BMW Seria 3 sau Mercedes-Benz SL) nu putea face excepţie. Poate cel mai spectaculos concept de la actuala ediţie a "North American International Auto Show" este urmaşul unui legendar model sportiv japonez produs între 1990 şi 2005. Hibridul Acura NSX cochetează cu statutul de supermodel realizat sub patronajul brandului de lux deţinut de Honda. Noul NSX va ajunge în showroom-uri în cel mult trei ani, fără modificări majore, care să-i altereze statutul. După o serie de modele nu tocmai spectaculoase, Honda revine la sentimente mai bune faţă de unul dintre atributele care i-au adus faima – sportivitatea. Ca şi NSX-ul lansat mileniul trecut, actualul prototip este "înarmat" cu un motor V6 amplasat central. Spre deosebire de modelul original, versiunea modernă (realizată din aliaje uşoare) utilizează un sistem de tracţiune integrală şi nu mai puţin de trei motoare electrice! CHEVROLET TRU 140S Chevrolet întâmpină 2012 nu cu unul, ci cu două prototipuri. Atât Code 130R, cât şi Tru 140S sunt variaţiuni pe tema coupeului compact cu preţ accesibil. Primul reuşeşte performanţa de a semăna (prin proporţii) cu BMW Seria 1 Coupe, în timp ce al doilea pare un adevărat supermodel de buzunar. CHEVROLET CODE 130R Smart are, probabil, cel mai bizar concept de la Detroit. For- US doreşte să ne arate că niciun model nu este prea mic pentru a fi transformat într-o camionetă. SMART FOR-US Aşa după cum, în contextul potrivit, un pick-up n-ar avea de ce să nu cocheteze cu statutul de autoturism decapotabil. LEXUS LF-LC Toyota răspunde ofensivei Honda (Acura NSX) cu un prototip hibrid lansat sub propriul brand de lux, Lexus. Multe dintre detaliile stilistice propuse de LFLC se vor regăsi pe viitoarele modele de serie Lexus. Dacă vremurile o vor permite, Toyota ar putea chiar produce în serie spectaculosul coupe cu 2+2 locuri. PLANURI PE TERMEN SCURT Primele lansări anunţate pentru Salonul auto de la Geneva Nici nu a început cu adevărat Salonul auto de la Detroit – accesul publicului larg va fi permis abia duminică, 15 ianuarie, până la această oră doar jurnaliştii au avut ocazia de a admira modelele expuse – că au şi apărut cele dintâi informaţii despre al doilea mare eveniment de gen al anului – Salonul auto de la Geneva. Doar în ultimele două zile au fost dezvăluite trei noi modele care vor fi expuse, în premieră, la începutul lunii martie, cu prilejul "rendez-vous"-ului din Ţara Cantoanelor. Un nou început pentru Opel Opel va prezenta la Geneva o noutate absolută: SUV-ul compact Mokka. Dincolo de numele amuzant, automobilul care marchează debutul producătorului european deţinut de General Motors pe un subsegment foarte la modă în ultimii ani este un model cu o misiune cât se poate de serioasă. OPEL MOKKA Şi, în acelaşi timp, dificilă. Mokka va concura cu o mulţime de SUV-uri compacte, printre care Mitsubishi ASX, Mini Countryman, Volkswagen Tiguan, Skoda Yeti şi Dacia Duster. Viitorul model Opel, cu o lungime de 4,28 metri, va fi mai scurt decât hatchback-ul de segment C Astra, care măsoară, de la bară la bară, 4,42 metri. Mokka va avea cinci locuri şi va fi disponibil atât cu tracţiune integrală, cât şi în versiuni cu tracţiune faţă. Transmisiile automate sau manuale vor fi ataşate unor motorizări pe benzină (două la număr) şi pe motorină (un turbodiesel). Maşina va ajunge în showroom-urile Opel în a doua jumătate a anului. Kia relansează compactul cee’d Kia va lansa la Geneva a doua generaţie a modelului cee’d. Com pactul care a schimbat percepţia publicului european faţă de această marcă asiatică preia filosofia modernă de design implementată de neamţul Peter Schreyer, cel care răspunde de imaginea autoturismelor Kia şi nimeni altul decât creatorul celebrului Audi TT. KIA CEE’D Alături de hatchback-ul în cinci uşi - prezentat aici - noua gamă va mai conţine un break, dar şi o versiune cu o imagine sportivă clar conturată - urmaşul actualului pro_cee’d, care va oferi chiar şi o variantă echipată cu un motor de minim 200 de cai-putere. Noul Kia cee’d - o alternativă tot mai demnă de luat în seamă la Volkswagen Golf, Opel Astra sau Renault Megane - va fi lansat comercial la începutul verii. Breakul se va alătura gamei în septembrie, urmând ca versiunea în trei uşi să apară în 2013. Noul Audi A6 allroad Audi va expune în Elveţia noul A6 allroad. A treia generaţie a elegantului şi, în acelaşi timp, potentului model teuton este doar cu câţiva milimetri mai mare decât versiunea Avant a gamei A6 (din care este derivat), dar dispune de o gardă la sol superioară cu şase centimetri – utilă pentru accesul pe diferite tipuri de teren. AUDI A6 ALLROAD Principala diferenţă între A6 allroad şi A6 Avant este suspensia pneumatică adaptivă a celui dintâi, care poate coborî garda la sol cu 15 milimetri (petru o mai bună stabilitate la viteze mari) şi o poate ridica cu 35 de milimetri (facilitând traversarea unui teren accidentat). Citiţi şi:

  • Opel lansează mașina Mokka
  • Cadillac ATS, un fel de BMW Seria 3 ”made in USA”
  • Honda dă semne că își revine, grație noului NSX
  • Ford a prezentat noul Mondeo