Nicio persoană nu şi-a pierdut viaţa în accidente rutiere pe DN1, tronsonul Comarnic-Buşteni-Azuga, de la instalarea pasarelelor pietonale, a semafoarelor inteligente şi a separatoarelor de sens. Poliția Română transmite că fluența traficului a cresut ca urmare a desființării trecerilor de pietoni. În plus, o analiză cerută de vicepremierul Gabriel Oprea, ministrul Afacerilor Interne, arată că, din 2013, pe drumul care leagă cele trei stațiuni montane nu a murit niciun om.
În urma solicitării pe care Guvernul României a avut-o în vara anului trecut de asigurare a fluenţei traficului rutier şi a creşterii siguranţei rutiere pe DN1, tronsonul Comarnic - Buşteni – Azuga, viceprim-ministrul pentru securitate naţională, ministrul afacerilor interne, Gabriel Oprea a dispus în cursul lunii august 2013 implementarea unor soluţii tehnice, provizorii, pentru reducerea accidentelor cu victime, transmite Poliția Română.
Astfel, în zona staţiunilor turistice amintite, au fost instalate patru pasarele pietonale, una în Comarnic, două în Buşteni şi una în Azuga, care au permis desfiinţarea a şapte treceri de pietoni din cele trei staţiuni, fiind montate separatoare de sens în centrul staţiunii Buşteni şi instalate semafoare inteligente.
Coordonarea implementării soluţiilor tehnice a fost realizată de către Direcţia Rutieră din cadrul I.G.P.R.
.La un an de la implementarea acestor soluţii, din analizele efectuate de către Poliţia Rutieră a reieşit că în cele trei staţiuni turistice, pe artera tranzitată de DN 1 numărul accidentelor rutiere grave şi al consecinţelor acestora a fost redus semnificativ. Nicio persoană nu şi-a pierdut viaţa în vreun accident rutier.
Un rol important l-a avut şi suplimentarea numărului de poliţişti care au acţionat în special la sfârşit de săptămână şi cu ocazia sărbătorilor legale.
De asemenea, fluenţa traficului rutier pe DN1 a crescut considerabil, timpul de parcurgere a tronsonului Comarnic – Sinaia – Buşteni – Azuga reducându-se, în medie, de la 2 ore, la 40-60 de minute, în week-end şi sărbători legale.
Poliţiştii specializaţi în sistematizare rutieră spun că vor identifica şi alte soluţii pentru creşterea siguranţei şi fluenţei traficului rutier.
Peste 50 de morți, între 1999 și 2013
Conform normativelor tehnice, capacitatea de circulaţie a unui drum naţional, clasa I, categorie în care este încadrat şi Drumul Naţional 1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulaţie pe oră.
Aceste valori scad proporţional cu numărul conflictelor de trafic generate de trecerile pentru pietoni, relaţii de stânga, obiective cu acces la drum sau traversarea localităţiilor.
Depăşirea capacităţii de circulaţie a unui drum generează scăderea vitezei de circulaţie a autovehiculelor şi implicit formarea coloanelor şi ambuteiajelor.
Din anul 1999 şi până în august 2013, în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga au avut loc 323 de accidente în urma cărora au rezultate 465 de victime, dintre care 51 de persoane decedate.
De asemenea, în perioada amintită, în cele trei localităţi s-au produs 3.483 de tamponări.