Victor Ponta inaugurează, în portul Agigea, un pod nefuncţional

Victor Ponta inaugurează, în portul Agigea, un pod nefuncţional

Podul de peste Canalul Dunăre Marea Neagră din portul Constanţa Sud- Agigea , ale cărui lucrări au început în 2010 şi ar fi trebuit finalizate în primăvar trecută, va fi inaugurat, joi, în prezenţa premierului Victor Ponta, aflat în campanie electorală. Testele de rezistenţă pentru încercarea suprastructurii podului au început astăzi, zeci de maşini grele circulând în convoi, cu o viteză de 5 km/oră.

Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră are o structură de tip hobanat (cu cabluri de susţinere) şi este cel mai mare pod de acest gen din România. Are o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre - Marea Neagră este de 18,4 metri. Pilonii de pe maluri care susţin tablierul podului, prin fascicule de hobane, au o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

La vizita lui Victor Ponta din data de 1 mai, conducerea Portului Constanţa îi dăduse asigurări că lucrările vor fi finalizate la 31 mai. Ulterior, i s-a promis că podul va fi terminat la 31 octombrie. Deşi Victor Ponta va participa, conform programului PSD Constanţa, la inaugurarea din 13 noiembrie, reprezentanţii Administraţiei Portului dau de înţeles că podul de peste Canal nu este încă funcţional. “Intrarea în exploatare a podului, respectiv punerea acestuia în circulaţie va fi permisă numai după efectuarea etapelor de încercări, după obţinerea avizului proiectantului şi al comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor”.

Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului  proiect “Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa” este de aproape 50 de milioane de euro, 20 de milioane de euro fiind din fonduri europene. Cofinanţarea guvernului ar fi trebuit să fie de 15 milioane de euro, dar, din cauza unor greşeli de proiectare, s-au mai alocat încă 15 milioane de euro. Podul rutier care leagă, peste Canal, portul Constanţa de Portul Constanţa Sud Agigea devine astfel punctual terminus al Autostrăzii Soarelui, A2.

Odată ajunse în portul Constanţa Sud Agigea tirurile de marfă sau alte transporturi grele, vor fi nevoite să se întoarcă  pe drumurile tehnologice, pline de gropi, către DN39 şi în continuare spre A 4 şi A2. Asta pentru că proiectul ““Bretea rutieră de conectare cu DN39”, care are ca obiectiv decongestionarea traficului, prin construirea unui drum cu două benzi, în continuarea podului rutier de la km 0+540 peste Canalul Dunăre – Marea Neagră şi accesul spre Eforie Nord, va fi finalizat abia în mai 2015.