Ponta îşi dă demisia! Din funcţia de copilot

Dezvăluirile EVZ n-au rămas fără impact. Preşedintele PSD a anunţat că, de la anul, se retrage din competiţiile automobilistice şi se va mulţumi cu cele politice.

Preşedintele PSD, Victor Ponta, a anunţat că, de la anul, se va retrage din competiţiile automobilistice şi se va mulţumi doar cu cele politice. Acest lucru se întâmplă după ce "Evenimentul zilei" a scris despre sponsorizarea pe care un controversat om de afaceri a acordat-o hobby-ului lui Ponta.

Raliul Iaşiului, ce se desfăşoară în acest week-end, este unul dintre ultimele la care Ponta mai participă în calitate de copilot. "Mai este o singură etapă, la Bacău, după care îi las pe alţii mai tineri şi mai buni decât mine", a declarat copreşedintele USL, explicând că anul 2012 va fi unul dificil din punct de vedere politic, fapt ce nu-i va mai permite să se ocupe şi de raliuri. "În 2012 e o altă etapă, mult mai puţin plăcută decât asta. Marea problemă e că, dacă câştig cumva, după 2012 urmează etape şi mai rele. În politică nu-i ca la sport, nu se compară", explică el. Prin această decizie, Ponta încearcă să elimine anumite vulnerabilităţi pe care acest hobby i le creează. În primul rând, porecla de "copilot", nepotrivită cu statutul de principal lider al opoziţiei, la care aspiră. Apoi, faptul că acest hobby costisitor nu cadrează cu postura de preşedinte al unui partid al celor mulţi şi săraci, cum se poziţionează PSD. Un hobby de milioane Titi Aur, reputat pilot de raliuri, a declarat pentru "Evenimentul zilei" că un sezon de raliuri în România costă minim 150.000 de euro, la care se adaugă preţul maşinii, circa 120.000 de euro. Cum Ponta participă la competiţii din 2007, rezultă că ar fi cheltuit circa un milion de euro. În al treilea rând, o vulnerabilitate o constituie discuţiile legate de anumite sponsorizări pe care echipa sa le-ar fi primit din partea controversatului om de afaceri Dorinel Umbrărescu, "regele asfaltului" despre care "Evenimentul zilei" a scris pe larg. În 2009, echipajul compus din pilotul Edwin Keleti şi copilotul Ponta a beneficiat de o sponsorizare de 120.000 de euro de la Umbrărescu. Afacerea, care a intrat în atenţia Gărzii Financiare din Bacău, consta în încheierea a două contracte în oglindă, prin care Umbrărescu furniza firmei partenerului lui Ponta contravaloarea maşinii de raliu, iar firma se obliga la servicii de publicitate către Umbrărescu de valoare egală. Garda Financiară Bacău a sesizat însă că publicitatea lipsea cu desăvârşire, pe maşina de curse folosită în competiţii de cuplul Ponta-Keleti nefiind inscripţionat numele niciunei firme aparţinând lui Umbrărescu. Comisarii Gărzii Financiare au descoperit, de altfel, mai multe nereguli în actele încheiate între cele două părţi.

Ponta, care a dat în judecată "Evenimentul zilei", a negat că s-ar face vinovat de vreo neregulă, spunând că de contracte s-a ocupat partenerul său, Keleti. "Mai este o singură etapă, la Bacău, după care îi las pe alţii mai tineri şi mai buni decât mine." VICTOR PONTA, preşedinte PSD Citiţi şi:

  • Lui Ponta - Copilotu' îi creşte nasul: zice că nu-l cunoaşte pe sponsorul Umbrărescu
  • Victor Ponta răspunde ziarului "Evenimentul zilei" pe blogul lui Cristian Preda